Ochrona własności intelektualnej- wykład 3

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ochrona własności intelektualnej- wykład 3 - strona 1 Ochrona własności intelektualnej- wykład 3 - strona 2

Fragment notatki:

Marketing tanich usług przewozowych
Dr Grażyna Koniorczyk
Wykład 1
Cechy usług transportowych:
= Niematerialność
= Jednorodność
= Jednoczesność produkcji i konsumpcji
= Nietrwałość i brak możliwości magazynowania.
Pociąga ona za sobą konieczność utrzymania dużych rezerw i potencjale usługowym. Potrzeba posiadania rezerw ma negatywne skutki dla danego przedsiębiorstwa jak i dla całej gospodarki.
= komplementarność z innymi dobrami szczególnie materialnymi.
= Niejednolitość
= Brak możliwości nabycia prawa własności
= Trudność standaryzacji (trudne ale nie jest niemożliwe)
Usługi chcemy standaryzować, ujednolicać aby dostosować ja do konkretnego segmentu odbiorców, służy ona do działań zgodnych z regułą dużej skali (Duzy obrot=duzy zysk). Standaryzacja wiąże sie z pominięciem ważnych cech, które nie da sie ujednolicić, stosuje sie w niej niskie ceny. = rożne poziomy jakości usług [modele luk jakości]
Technologiczna
Postulowana
Oferowana
Realizowana
Oczekiwana -- trzeba poszukiwać tego, co niezbadane po stronie klienta.
W samolotach klienci oczekują:
》miejsc siedzących
》dobrego stanu technicznego
》bezpieczeństwa
》punktualności
Przyczyny niepowodzenia Kolei Śląskich:
* błędne decyzje zarządu
* braki podażowe (niedobór taboru)
* niewłaściwy rozkład jazdy (zbyt częste odjazdy pociągów w stosunku do faktycznej ich ilości)
* nieprzemyślana strategii konkurencji (współpraca z konkurencja)
Mechanizm dynamicznie równoważący podaż i popyt jest bardziej złożony niż normalnie. Mechanizm rynkowy i mechanizm zarządzania firma.
Na mechanizm rynkowy składa sie oferty podaży, grupa naszych klientów, otoczenia konkurencyjnego, potencjalnych klientów.
System zarządzania przed. jest prostszy gdy mamy do czynienia z jednorodna własnością. Działania regulacyjne państwa wychodzą na dobre gdy trzeba ratować np. linie kolejowe przed bankructwem. Czynniki kształtujące rynki transportowe:
Podażowe
Popytowe (poszukujemy po stronie konsumentów)
Technologiczne (poszukujemy w otoczeniu przedsiębiorstwa)
Polityczno-pospodarcze (sa po części czynnikami podażowymi, dotyczą roli państwa, sposobu prowadzenia określonej polityki)
Megaczynniki /megatrendy: ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz