Obliczenie kolejowego punktu ładunkowego

Nasza ocena:

5
Pobrań: 805
Wyświetleń: 7042
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obliczenie kolejowego punktu ładunkowego - strona 1 Obliczenie kolejowego punktu ładunkowego - strona 2 Obliczenie kolejowego punktu ładunkowego - strona 3

Fragment notatki:

Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn Kielce 21-05-2010
Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
Systemy transportowe - projekt
OBLICZNIE KOLEJOWEGO PUNKTU ŁADUNKOWEGO
Dane wejściowe:
obroty roczne Qr
struktura obrotów:
- węgiel Qr1 = 55000 t/rok
- żwir Qr2 = 40000 t/rok
- jednostki ładunkowe Qr3 = 25000 t/rok
- ładunek dłużycowy Qr4 = 23000 t/rok
charakter obrotów (nadanie: przybycie) [%]
Ładunek
Nadanie (N)
Przybycie (P)
Qr1
0
100
Qr2
100
0
Qr3
50
50
Qr4
30
70
liczba dni roboczych N=250
dobowy czas pracy: 8 godzin (jedna zmiana)
współczynnik nierównomierności α:
- dla Qr1: α1 = 1,80; sezonowość: cały rok,
- dla Qr2: α2 = 1,50; sezonowość: 9 miesięcy (marzec - listopad),
- dla Qr3: α3 = 1,80; sezonowość: cały rok,
- dla Qr4: α4 = 1,40; sezonowość: w nadaniu dwa miesiące (styczeń - luty),
α5 = 1,1; sezonowość: w przybyciu cały rok.
OBLICZENIA
Obroty średnio dobowe i maksymalne ( Qd śr i Qd max):
węgiel (w przybyciu)
Qd śr = Qr1 / N [t/dobę]
Qd śr = = 220 [t/dobę]
Qd max= Qd śr *α1 [t/dobę]
Qd max = 220 * 1,80 = 396 [t/dobę]
Węgiel jest w Polsce strategicznym, bo zaspokaja 65% zapotrzebowania energetycznego kraju. Wydobycie węgla w 1999 r. wyniosło 112 mln ton - tendencja wydobycia jest spadkowa, bo w 1994 r. było to 132 mln ton. Najwięcej węgla kamiennego wydobyto w 1980 r. (ponad 160 mln ton). Polskie zasoby tego minerału należą do jednych z największych na świecie.
żwir (w nadaniu)
Qd śr = Qr2 / (N * ) [t/dobę]
Qd śr = = 213,3 [t/dobę]
Qd max = Qd śr * α2
Qd max = 213,3 * 1,50 = 320 [t/dobę]
Żwir kopalniany występuje niemal w całym kraju. W dużych ilościach natomiast występuje w północnej Polsce. Obfita w żwiry jest również rzeka Wisła.
Ładunki spaletyzowane: -palety( qpalety = 500 kg )
W nadaniu:
Qd śr = Qr3 * 0,5 / N [t/dobę]
Qd śr = = 50 [t/dobę]
Qd max = Q dśr * α3 [t/dobę]
Qd max = 50 * 1,80= 90 [t/dobę]
W przybyciu:
Qd śr = Qr3 * 0,5 / N [t/dobę]
Qd śr = = 50 [t/dobę]
Qd max = Q dśr * α3 [t/dobę]
Qd max = 50 * 1,80= 90 [t/dobę]
Paleta to płaska, najczęściej drewniana konstrukcja, służąca do transportu towarów. Palety stosowane są jako sztywne podłoże, na którym można układać drobniejsze

(…)

… W nadaniu: luzem (drewno z wyrębu):
Qd śr = Qr4 * [t/dobę]
Qd śr = 23000 * = 166 [t/dobę]
Qd max = Qd śr * α4 [t/dobę]
Qd max = 166 * 1,40 = 232,4 [t/dobę]
Dłużyca drewno okrągłe, wielkowymiarowe o minimalnej średnicy 20 cm i długości minimum 9,0 m dla gatunków iglastych i 6,0 m dla gatunków liściastych.
W przybyciu: pakiety (stal konstrukcyjna):
Qd śr = Qr4 * [t/dobę]
Qd śr = 23000 * = 64,4 [t/dobę]
Qd max = Qd śr * α5 [t/dobę]
Qd max = 64,4 * 1,1 = 70,8 [t/dobę]
Stal konstrukcyjna - stal używana do budowy konstrukcji stalowych, części urządzeń i maszyn o typowym przeznaczeniu. Gdy konstrukcja lub element urządzenia pracuje w trudnych lub ekstremalnych warunkach atmosferycznych, wytężeniowych lub cieplnych, stosuje się stale specjalne. Stal konstrukcyjna dostarczana jest w szerokiej gamie wyrobów…
…/dobę]
pakiety stali konstrukcyjnej w odbiorze w obrocie średnim dobowym i maksymalnym:
Qd śr = 64,4 [t/dobę]
Qd max = 70,8 [t/dobę]
ładunki dłużycowe (drzewo z wyrębu) w nadaniu w obrocie średnio dobowym i maksymalnym:
Qd śr = 166 [t/dobę]
Qd max = 232,4 [t/dobę]
Warunki ruchu pojazdów transportowych: promień obsługi:
Dla pojazdów drogowych:
Przy przewozie żwiru średni promień obsługi - 15 km…
… w czasie transportu przed czynnikami zewnętrznymi. Wagon wyposażony jest w odchylne burty boczne umożliwiające wjazd wózków widłowych. Dane techniczne:
prędkość wagonu próżnego [km/h]
120
prędkość wagonu ładownego [km/h]
100
masa własna [t]
29,7
ładowność [t]
50,0
objętość ładowna pudła [m3]
110
powierzchnia ładowna podłogi [m2]
47,3
długość wagonu ze zderzakami [mm]
19900
długość powierzchni ładownej [mm…
… ze zderzakami: 14040 mm
· Długość podwozia: 12800 mm
· Największa Szerokość wagonu: 3040 mm
· Największa wysokość wagonu od główki szyny: 3238 mm
· Długość ładowna: 12760 mm
· Szerokość ładowna: 2760 mm
· Wysokość ładowna: 2000 mm
· Powierzchnia ładowna: 36 m2
· Pojemność: 72 m3
· Średnica okręgu tocznego kół: 920 mm
· Średnica i długość czopa osi: ф120/179 mm
· Maźnice: toczne o łożyskach 120/240/80 mm
· Typ…
… - CF 85.410 (ciężarówka wywrotka), ładowność - 30 ton.
Silnik: moc - 410 KM (301 KWt), diesel, turbo, intercooler, pojemność - 12900 cm3.
Skrzynia biegów: ZF, manualna, biegów - 16.
Osie: liczba osi - 4, napęd - 8x4.
Układ hamulcowy: ABS, DEB, EBS, hamulec silnikowy.
Samochód wywrotka średniotonażowa (SWŚ): Qł = 20 ton
Wywrotka Scania P360 4x4.
Technika EGR łączy w sobie ekonomikę paliwową z wygodną, wynikającą z braku konieczności stosowania dodatków chemicznych. Dodatkową zaletą jest wolna przestrzeń w podwoziu, w której można zamontować większy zbiornik paliwa lub dodatkowe wyposażenie. Duży wybór kabin serii P pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w wielu różnych zastosowaniach.
Ciągnik z naczepą do przewozu dłużycy (CS) Qł = 20 ton
Dane techniczne:
Waga całkowita: 18000 kg…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz