To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
3. ANALIZA MOŻLIWOŚCI PRZYJĘCIA ŁADUNKU O DUŻYCH GABARYTACH Dokonałem analizy szkicu ładowni nr 2 PB. Wymiary poziome ładowni wyno- szą: - długość: 28320 mm - szerokość: 30600 mm - Wymiary pionowe: - wysokość od dna podwójnego do tween decku: 98000 mm - wysokość od tween decku do main decku: 31400 mm Podczas pionowego ładowania wymiary ładowanego przedmiotu ograniczone są przez wymiary luku ładowni, a więc wymiar wzdłużny ładunku nie może przekroczyć 23100 mm, a poprzeczny 6260 mm (patrz-szkic). W przypadku wymiaru poprzecznego przedmiotu dążącego do wartości 0 mm, jego długość nie może przekroczyć 27087 mm (ładowanie po przekątnej luku). Jeżeli chodzi o wysokość przedmiotu, należy uwzględnić możliwość podróży statku z otwartymi klapami tween decku, co pozwala na transport ładunku o wysokości do 31400 mm. z uwzględnoną wysokością zrębnicy luku , jednak pamiętać należy o wymiarach poziomych. Podczas ładowania ładunku o dużych gabarytach koniecznym jest również uwzględ- nienie wytrzymałości dna podwójnego tj. 10 t/m2 z z tym że na dnie podwujnym są za- montowane gretingi o wytrzymałości 5 t/m2 i tween decku tj. 5 t/m2. W tej sytuacji nie możemy przyjąć bardzo ciężkiego ładunku. Szkic w obrębie luku ładowni zamieszczony jest na następnej stronie . 5. Szkic i opis rozplanowania urządzeń ładunkowych i zakres pracy tych urządzeń. 5. Szkic i opis rozplanowania urządzeń ładunkowych i zakres pracy tych urządzeń. Szkic rozplanowania urządzeń ładunkowych jakimi na moim statku były dźwigi hydrauliczne (o maksymalnym udźwigu 10t każdy) znajduje się w punkcie 2 tego sprawozdania na szkicu zładu wzdłużnego w obrębie ładowni. Jeśli chodzi o zakres pracy tych urządzeń to postaram się przedstawić to ponizej: ------dźwig ------zkres pracy dźwigu Na statku znajdowało się 4 dźwigi , każdy z nich mógł pracować w zakresie 360° Generalnie każdy dźwig był tak zaprojektowany aby obsługiwać 1 ładownię. Jak widać z rysunku podczas załadunku bądź wyładunku ładowni 1 lub 2 można było pracować dwoma dźwigami co oczywiście przyspieszało te operacje. Również przy awarii któregokolwiek z nich można było zastąpić go innym co skra- cało czas przestojów. Każdy z nich miał rener podwieszony na jednej linie przeło- żonej przez blok: Takie rozwiązanie zwiększało udźwig max.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)