Możliwości przyjęcia ładunku o dużych gabarytach

Nasza ocena:

5
Wyświetleń: 980
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Możliwości przyjęcia ładunku o dużych gabarytach - strona 1 Możliwości przyjęcia ładunku o dużych gabarytach - strona 2 Możliwości przyjęcia ładunku o dużych gabarytach - strona 3

Fragment notatki:

       3. ANALIZA MOŻLIWOŚCI PRZYJĘCIA ŁADUNKU O DUŻYCH                                                GABARYTACH          Dokonałem analizy szkicu ładowni nr 2 PB. Wymiary poziome ładowni wyno- szą: - długość: 28320 mm - szerokość: 30600 mm - Wymiary pionowe: - wysokość od dna podwójnego do tween decku: 98000 mm - wysokość od tween decku do main decku: 31400 mm Podczas pionowego ładowania wymiary ładowanego przedmiotu ograniczone są  przez wymiary luku ładowni, a więc wymiar wzdłużny ładunku nie może przekroczyć  23100 mm, a poprzeczny 6260 mm (patrz-szkic). W przypadku wymiaru poprzecznego  przedmiotu dążącego do wartości 0 mm, jego długość nie może przekroczyć 27087  mm (ładowanie po przekątnej luku). Jeżeli chodzi o wysokość przedmiotu, należy  uwzględnić możliwość podróży statku z otwartymi klapami tween decku, co pozwala  na transport ładunku o wysokości do 31400 mm. z uwzględnoną wysokością zrębnicy  luku , jednak pamiętać należy o wymiarach poziomych.  Podczas ładowania ładunku o dużych gabarytach koniecznym jest również uwzględ- nienie wytrzymałości dna podwójnego tj. 10 t/m2 z  z tym że na dnie podwujnym są za- montowane gretingi o wytrzymałości 5 t/m2 i tween decku tj. 5 t/m2. W tej sytuacji nie możemy przyjąć bardzo ciężkiego ładunku. Szkic w obrębie luku ładowni zamieszczony jest na następnej stronie .   5. Szkic i opis rozplanowania urządzeń ładunkowych i  zakres pracy tych urządzeń.  5. Szkic i opis rozplanowania urządzeń ładunkowych i zakres pracy tych urządzeń.  Szkic rozplanowania urządzeń ładunkowych jakimi na moim statku były dźwigi  hydrauliczne (o maksymalnym udźwigu 10t każdy) znajduje się w punkcie 2 tego  sprawozdania na szkicu zładu wzdłużnego w obrębie ładowni. Jeśli chodzi o zakres pracy tych urządzeń to postaram się przedstawić to ponizej:              ------dźwig             ------zkres pracy dźwigu Na statku znajdowało się 4 dźwigi , każdy z nich mógł pracować w zakresie 360°  Generalnie każdy dźwig był tak zaprojektowany aby obsługiwać 1 ładownię.    Jak widać z rysunku podczas załadunku bądź wyładunku ładowni 1 lub 2 można  było  pracować dwoma dźwigami co oczywiście przyspieszało te operacje. Również przy awarii któregokolwiek z nich można było zastąpić go innym co skra- cało czas przestojów. Każdy z nich miał rener podwieszony na jednej linie przeło- żonej przez blok:                                                        Takie rozwiązanie zwiększało udźwig max. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz