Obliczenia - prognoza ruchu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1302
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obliczenia - prognoza ruchu - strona 1 Obliczenia - prognoza ruchu - strona 2

Fragment notatki:

Założenia do projektu
- droga kategorii G
- teren płaski
- prędkość projektowa Vp = 70 km/h
- maksymalne długości odcinków prostych lp = 1200 m
- minimalne długości odcinków prostych zawartych między odcinkami krzywoliniowymi o zgodnym kierunku zwrotu l = 250 m - minimalne długości odcinków prostych zawartych między odcinkami krzywoliniowymi o przeciwnym kierunku zwrotu l = 120 m - promienie łuków poziomych od 300 do 800 m
Prognozowanie ruchu
Zgodnie z ustawą prognozowanie ruchu należy wykonać na 15 lat (lata 2013-2028) w oparciu o metodę wskaźnika PKB, przy założeniu, że nie zajdą na niej żadne zmiany oraz nie wystąpią istotne czynniki mogące mieć wpływ na zmiany zachowań komunikacyjnych.
Wskaźniki wzrostu ruchu na podstawie informacji GDDKiA
Rok
Osobowe
Lekkie ciężarowe
Ciężarowe
Ciężarowe z przyczepą
Autobusy
2012
1
1
1
1
1
2013
1,042
1,016
1,016
1,050
1,005
2014
1,041
1,015
1,016
1,049
1,005
2015
1,041
1,015
1,016
1,049
1,005
2016
1,036
1,015
1,016
1,045
1,005
2017
1,036
1,015
1,016
1,045
1,005
2018
1,035
1,015
1,015
1,044
1,005
2019
1,034
1,014
1,015
1,043
1,005
2020
1,034
1,014
1,015
1,043
1,005
2021
1,034
1,014
1,015
1,042
1,005
2022
1,032
1,013
1,014
1,040
1,005
2023
1,031
1,013
1,014
1,039
1,005
2024
1,030
1,013
1,013
1,038
1,005
2025
1,029
1,012
1,013
1,036
1,005
2026
1,027
1,011
1,012
1,034
1,005
2027


(…)

… warunkach ruchu
- stosunek krytycznego natężenia ruchu do przepustowości dla i-tego poziomu swobody ruchu
Procentowy udział odcinków z możliwością wyprzedzania to ok. 65%. Teren jest płaski
A
0,09
B
0,21
C
0,36
D
0,60
E
1,00
- współczynnik wpływu kierunkowego rozkładu ruchu (przyjęto rozkład 60% na 40%) - współczynnik łącznego wpływu szerokości pasów ruchu i poboczy
Zakłada się szerokość pasa ruchu jako 3,50 m oraz szerokość pobocza wolnego od przeszkód na 1,80 m
7
- współczynnik wpływu pojazdów ciężkich i rodzaju terenu :
- udział samochodów ciężarowych w ,
- udział autobusów w ,
- współczynnik przeliczeniowy samochodów ciężarowych na pojazdy umowne,
- współczynnik przeliczeniowy autobusów na pojazdy umowne.
PSR
Pc
Pa
ec
ea
fc
A
8%
1%
2,0
1,8
0,92
B
2,2
2,0
0,91
C
2,2
2,0
0,91
D
2,0
1,6
0,92
E
2,0…

10
5
5
60
SDR 2013
1605
134
27
8
90
Przy podziale ruchu wzięto pod uwagę, iż miejscowość jest mała, nie znajdują się tam żadne zakłady, które prowadziły by transport samochodami ciężarowymi. Ruch samochodów dostawczych obejmował będzie jedynie konieczny dojazd zaopatrzenia do sklepów. Zakłada się natomiast duży procent przejeżdżających przez miejscowość autobusów, są to głównie autobusy rejsowe PKS…

Materiał
-5 cm
5 cm
Warstwa ścieralna - beton asfaltowy
-11 cm
6 cm
Warstwa wiążąca - beton asfaltowy
-18 cm
7 cm
Podbudowa zasadnicza - mieszanka mineralno asfaltowa
-38 cm
20 cm
Podbudowa pomocnicza - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie
Podłoże ulepszone
Grunt rodzimy

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz