Nowoczesne podejście do zarządzania-opracowanie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 539
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nowoczesne podejście do zarządzania-opracowanie - strona 1 Nowoczesne podejście do zarządzania-opracowanie - strona 2 Nowoczesne podejście do zarządzania-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Nowoczesne podejście do zarządzania W ostatnich dziesięciu latach wdrażane są praktycznie nowe metody zarządzania w krajach o wysokiej kulturze organizacyjnej i eksploatujące nowoczesne systemy informatyczne. Podstawowym wymogiem nakłaniającym przedsiębiorstwa do nowoczesnego, współczesnego sposobu zarządzania są trzy wyzwania dla działającej na rynku firmie. Zmiany występujące ciągle w technice i technologii produkcji rzeczowej i przetwarzania danych-teleinformatyce. Wynalazki szybko wdraża się do praktyki i nowości w produktach i procesach nabrały ciągłego charakteru. W przeszłości miały wyraźnie charakter skokowych zmian. Globalizacja i konkurencja na rynkach. Rozwiązania w systemach informatycznych, finansowych, prawnych, produkcyjnych, organizacyjnych, magazynowych, sprzedaży, transportowych coraz bardziej są do siebie podobne w układach międzynarodowych. Obok tego współcześni producenci „wiążą” klienta z firmą-produktem. Przyzwyczajenie się klienta do korzystania z nowości oferowanych przez producentów- wysokiej jakości produktów. Obecnie klient oczekuje, że producent-dostawca „czymś nowym powinien go zaskoczyć”. W nie tak odległej przeszłości 10-20 lat temu problem jakości przejawiał się w wartości wyrobu. Poprzez analizowanie wartości określonego wyrobu poszukiwano dróg do uproszczenia produktu w taki sposób, aby w trakcie jego użytkowania nie generował zbędnych niepotrzebnych dla niego funkcji np.: żarówka powinna świecić a nie wydzielać ciepła. Obok tego poprzez rozbudowany system kontroli starano się pomniejszyć ilość produktów obarczonych tzw. wadami. Pierwszy kierunek działalności pomniejszał koszty wytwarzania a drugi podnosił je ale dawał realne przesłanki dla podnoszenia jakości sprzedawanych produktów (szczególnie trwałości). W następstwie tak realizowanych procesów zmian rozpoczęto podchodzić do jakości od strony procesowej. Uznano, że nie tylko należy produkować wyroby o dużej wartości dodanej ale także należy wykonywać pr ocesy organizacyjne i techniczne o wysokiej jakości. Założono, że realizowanie procesów o wysokiej jakości daje w rezultacie produkty o wysokiej jakości. Pojawiło się pojęcie o totalnym całościowym zarządzaniu jakością. Wszystkie procesy począwszy od dostawy surowców, magazynowanie, produkcje, sprzedaż, oraz realizowane funkcje (procesy) planowania, organizowania, motywowania, kontroli i decydowania muszą być wysokiej jakości . Wysokiej jakości Wysokiej jakości Wysokiej jakości Wysokiej jakości Projekt wyrobu usługi Przygotowanie produkcji Pozyskanie zaopatrzenia Magazynowanie Wysokiej jakości Wysokiej jakości ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz