To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
New York (USA) Położenie: 40°43’N 74°00’W Mapy Admiralicji: 3204, 2580, 2755 WYMAGANE DOKUMENTY: 2 healt certificate 3 copies Cargo Manifest 2 copies Crew Manfest 2 copies Stores List 2 copies Passanger List 2 copies Crew List Celnicy przychodzący na burtę sprawdzają Rejestr Statku i Certyfikat wolnej burty. Ponadto oficerowie Coast Guardu często sprawdzają: Certificate of Financial Responsibility National Cargo Bureau Certificate Load Line Certificate Oil Record Book International Oil Polution Prewention Certificate SOLAS Safety Equipment Certificate SOLAS Safety Construction Certyficate Radiotelephone Certificate Vessel’s Deck Log OGÓLNIE Port Nowy York jest najważniejszym portem USA na Wschodnim wybrzeżu. Główne podejście do portu odbywa się przez Ambrose Chanel, Który jest 610m szeroki i 45 stóp głęboki. Port dzieli się na dwie części Lower i Upper Bay. Pomiędzy nimi kanał. PODEJŚCIE DO NOWEGO YORKU. Na E od Ambrose Lighthouse (40°27’N, 73°50’W) zaczyna się Ambrose Chanel i zmierza w kierunku W oraz NW. Charakterystycznym światłem jest światło z Ambrose Lighthouse. Przy Ambrose Lighthouse bieże się pilota. Następnie światła nabieżnikowe znajdują się na: State Island Lighthouse i na West Bank Lighthouse. Nabieżnik wyznacza linię o namiarze 296°54’ prowadzącą w górę kanału o 0,5Nm na zachód od Ambrose Lighthouse do 0,75Nm na północ od Romer Shoal Lighthouse. Następnie kierujemy się na tor na rzece Hudson. W odległości 1,3 Nm za mostem Verrezano należy zwracać szczególną uwagę na przecinające rzekę ferry. 0,5 Nm dalej- na trawersie Kill Van Kull należy kierować się na pkt.40°39,9’N i 074°04,2’W (na północny kraniec lub światło nabrzeża US Marine- ogólnie na N. W odległości ok.0,7Nm pilot ustawia statek w środku kanału pomiędzy nabrzeżami US Marine (na południu) a Global Marine, do którego statek następnie cumuje. WYJŚCIE Z NOWEGO YORKU Przy wychodzeniu po odcumowaniu statku wprowadza się go do końca kanału przy którym jest keja naszego statku. Tam w asyście holowników obraca się statek na „obrotnicy” o promieniu ok.0,7Nm. Następnie aż do Ambrose Lighthouse statek płynie tą samą drogą, którą przybył do portu. Na wysokości Ambrose Lighthouse zdaje się pilota. Następnie kieruje się na Ambros Chanel- tym razem biegnący na S od Ambrose Lighthouse. Po opuszczeniu Ambrose Chanel statek kieruje się na swoją routę. Bardzo pomocne w prowadzeniu statku przez tory wodne są wszystkiego rodzaju obojowania nadające sygnały dźwiękowe pozwalające bez trudu zidentyfikować miejsce.
(…)
…
rodzaju obojowania nadające sygnały dźwiękowe pozwalające bez trudu
zidentyfikować miejsce.
KOTWICOWISKA
Statki przychodzące do portu mogą kotwiczyć na kotwicowiskach ogólnych
Nr 23 i 24 które znajdują się na N od mostu Verezano i kotwicowisko
kwarantanny Nr 21 przy Bay Ridge. Czasami statki kotwiczą także na
kotwicowisku Nr 25 znajdującym się na S od mostu Verezano.
WARUNKI NATURALNE
Podchodząc…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)