Port Castries (Saint Lucia) Światła , maszty radiowe , niebezpieczeństwa , radiostacje , boje , kable podwodne Wejście do Port Castries znajduje się pomiędzy skałą Tapion a punktem Vigi , ok. 4.5 kbla na S . Jest to jeden z lepiej chronionych portów w Indiach Zachodnich . Występują tam głębokości rzędu 11-21.1 m w linii nabieżników . Cypel Vigi jest najdalej wysuniętą częścią NW przylądka Vigi , który tworzy W część N strony portu . Przesmyk łączący przylądek z portem jest niski i na nim jest sytuowane lotnisko . Pasy podejściowe rozciągają się na SW ponad usypanym przejściem w kierunku NW cypla Saint Victor , ok. 3.5 kbla na E od skał Tapion . Na W przylądek wznosi się stopniowo do grzbietu klina na E krańcu , jest wys. na 19 m. Światło jest wystawione na wysokość 97.5 m z okrągłej kamienistej wieży , z czerwonym dachem , wysokiej na 19 m , umiejscowionej koło stacji sygnałowej na szczycie cypla Vigi . Pomiędzy punktem Vigi a punktem St. Victor , ok. 1/2 mili na SE , N brzeg portu jest ograniczony przez mieliznę , która z głębokościami mniejszymi niż 11 m ponad nią rozciąga się na odległość od 1-1 3/4 kbla od brzegu . Łacha , której najmniejsza głębokość wynosi 8.8 m ponad nią , leży ok. 2.5 kbla na SW od punktu Vigi (14*01’N 061*00’W) . Skała Tapion wysoka na ok.18.3 m , koloru czerwonawego , leży blisko S wejścia do portu , nie jest łatwa do rozpoznania z kierunku N . Światło jest wystawione na wys. 15.2 m , na lekkiej konstrukcji wysokiej na 2.1 m , sytuowanej w starej baterii na skale Tapion . Płycizna Tapion z głębokościami poniżej 5.5 m rozciąga się ok. 1/2 mili na NWN od skały Tapion . Niedaleko środka płycizny jest osuch skalny z głęb. 0.9 m ponad nim . Osuch z ostatnio zmierzoną głęb. 4.9 m ponad nim , leży bliżej W części płycizny Tapion . Głębokości poniżej 9.1 m zostały znalezione w obrębie sektora wynoszącego 1 Mm w kierunku NW od skały Tapion . Góra Fortune wznosząca się ok. 1 1/2 mili w SE od skały Tapion na wys. 295.7 m , znajduje się na niej Fort Charlote , jest to obiekt wojskowy , doskonale widoczny od strony morza . Dwa widoczne maszty radiowe zostały zgłoszone w pozycji i są po obydwu stronach szpitala wojskowego , w odległości 4 kbli na W od góry Fortune . Światła nabieżnika są wystawione w kolejności : przednie światło wystawiono na wys. 13.1 m , jest umieszczone w białej , metalowej konstrukcji kratownicowej , wmontowane w biały trójkąt , umieszczone na W
(…)
… niż 046*
lub na latarnię Vigi w namiarze większym niż 070* do momentu przejścia linii
nabieżnika , gdzie dalej powinien sterować w tymże kierunku nabieżnika . Miejsce
kwarantanny znajduje się na SW stronie punktu Vigi , ok. 3 kbli na NW od punktu St. Victor
(14*01’N 061*00’E) .
Pilotaż
Pilotaż jest zalecany . Piloci okrętują ok. 1/2 mili od wejścia do portu , w linii nabieżnika .
Pozwolenie wejścia…
… , z gł. 7-8.2 m wzdłuż kei .
S koniec nabrzeża W (14*01’N 061*00’W) został przebudowany na marinę jachtową . S molo
rozciąga się w kierunku W od W strony wejścia do mariny , niedaleko jej W końca znajduje
się kapitanat portu . Kotwiczenie jest zabronione w obrębie toru podejściowego i mariny . Są
dostępne limitowane ilości paliwa , prowiant jest dostarczany wg. specyfikacji zamówienia .
Woda…
… na mapie leży ze swym centrum ok. 1 3/4 kbla na SSW od
punktu Serafin (14*01’N 061*00’W) . Piaszczysta ławica z głęb. mniejszymi niż 9.1.m ponad
nią , rozciąga się na odległośc 2 1/4 kbla od wejścia do zatoki . W 1968 roku płycizny na tej
łasze zostały sprawdzone w pozycji ok. 1 kbla na NE od NW końca N nabrzeża .
Światło jest zwyczajowo wystawione na W końcu nabrzeża N , usytuowane ok. 1/2 kbla na N
od przedniego światła nabieżnika . Pława cumownicza jest zakotwiczona ok. 3/4 kbla na NE
konstrukcji nabieżnika na W końcu nabrzeża N . Kolejna beczka cumownicza jest
zakotwiczona ok. 1/2 kbla na W od nabrzeża W . Nie jest dozwolone korzystanie z
niezabezpieczonych beczek cumowniczych .
Stacje sygnałowe
Na szczycie Vigi znajduje się stacja sygnałowa z widoczną latarnią .
Kotwicowiska , kierunki
Statki mogą kotwiczyć przy wyjściu z portu , z daleka od kabli podwodnych , prowadzącego
do zatoki La Tocke . Wewnątrz portu statki mogą kotwiczyć po uzyskaniu zgody kapitanatu ,
z daleka od toru wodnego , linii nabieżnika i nabrzeży . Kabel podwodny leżący bliżej wejścia
do portu stanowi rejon zabroniony dla kotwiczenia , umiejscowiony na SW od nabrzeża W .
Grunt wewnątrz portu dobrze trzyma kotwicę . Statki…
… jest dostarczana do kei . Niewielkie naprawy mogą być dokonywane w fabryce w Cul de
Sac ok. 4 mil na S od miasta . Dostępny jest również 6 tonowy dźwig .
Handel
Podstawowymi produktami eksportowanymi są : kakao , cukier rumowy , melasa , bawełna ,
sok cytrynowy , banany , kopra i orzech kokosowe . Importuje się produkty spożywcze i
towary do produkcji bawełny .
Komunikacja
Saint Lucia posiada połączenia lotnicze…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)