To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Oranjestad (Aruba) Paarden Bai Paarden Bai ( 12*31’N 070*30’W ) z wąską zatoką , jest chroniony od strony W przez rafę koralową i kamienie , niedaleko środka drogi , której leży wiele małych wysepek . SE wejście do kanału , ok.4.5 mili na NW od Spunch Lagoen , leży pomiędzy SE końcem rafy i bariery koralowej dalej w kierunku SE . Ostatnio pomieżone : szerokość - 3/4 kbla pomiędzy płyciznami po obydwu stronach oraz głębokość - 11 m , dzięki pogłębianiu . Kanał ten może być używany przez statki wychodzące z portu . NW wejście do kanału , ok. 1.5 mili na NW od SE wejścia do kanału , leży pomiędzy NW końcem rafy i główną częścią lądu w kierunku NE i jest ok. 3/4 kbla szerokie . Ostatnio pomierzona głębokość wynosi tam 11m , pozyskana przez pogłębianie . Kanał jest używany przez statki wchodzące . Statki o zanużeniu większym niż 10.1 m nie powinny wchodzić do portu . Statki o dł . 250 m lub mniejszej mogą wchodzić . Doradza się korzystanie z holowników przy podejściu do portu większym statkom oraz statkom pod balastem Pomoce i przeszkody nawigacyjne Światło nr 1 jest wystawione z konstrukcji sytuowanej na E stronie od SE wejścia do kanału, ok. 2 kbli na SE od SE końca bariery rafowej , frontem do portu . Światło nr 2 jest wystawione na wys. 2.7 m z pławy na tej samej stronie wejścia do kanału , ok. 3.5 kbla w kierunku E od światła nr 1 . Światło nr 4 jest wystawione na czerwonej metalowej konstrukcji usytuowanej na W stronie od SE wejścia do kanału bliżej SE końca bariery rafowej , frontem do portu . Światła nr 5 i 6 - każde z nich wystawione jest z konstrukcji betonowej usytuowane ok 1.5 kbla na N i 2.5 kbla na NNW odpowiednio od światła nr 4 . Wrak byłej konstrukcji światła stanowi zagrożenie ok. 1/2 kbla na NE od światła nr 4 . W obrębie SE wejścia na E stronie kanału jest on znakowany przez boję , która jest zakotwiczona ok. 1 3/4 kbla na NW od światła nr 2 . Dwa światła są wystawione , jedno po każdej stronie główek nabrzeża ok 3.5 kbla na NW od światła nr 2 . Światło jest wystawione na każdej stronie wejścia do Oesthaven w basenie ok 6 kbli na NW od światła nr 2 . Nabieżniki dla NW wejścia do kanału są wystawione na NE stronie portu . Przednie światło jest umiejscowione ok. 1/2 kbla na N od SE wejścia do Oesthaven .Trzy światła rozmieszczone są wertykalnie od światła czołowego i są wystawione na maszcie o wys.22.9 m , pomalowanym na kolor czerwony i biały , w poprzeczne pasy. Cztery światła rozmieszczone w
(…)
… jest obowiązkowy dla statków handlowych o pojemności ponad 50 RT . Pilot może być
zamawiany przez radio . Przed przybyciem na pozycję pilotową od NW wejścia nadaje się 2
sygnały pilotowe ( 2 długie gwizdkiem lub syreną ) . Pilot przybędzie na białej łodzi motorowej
noszącej biało-czerwoną flagę i odpowiednie oznakowaniem zgodnie z COLREG . Wchodzi
na statek ok. 1 mili na zewnątrz od wejścia do portu . Statek…
… w stronę zatoki zachować
szczególną ostrożność na kotwicy gdyż w namiarach W głębokości wzrastają dość
gwałtownie .
Kierunki , ostrzezenia
Mapa oraz NW para świateł prowadzących wystarczają by wejść bezpiecznie do zatoki przez
NW wejście . Należy zwrócić szczególną uwagę na prąd . Duże statki i statki pod balastem
muszą zwrócić szczególną uwagę podczas cumowania ze względu na silne pasaty wiejące z
kieruków na przecięcie linii kanału . Preferuje się wtedu cumowanie dziobem do wiatru .
Opuszczając basen należy przygotować kotwicę do awaryjnego opuszczenia .
Oranjestad
Oranjestad (12*31’N 070*02’W ) na NE stronie Haarden Bai jest głównym portem Aruby i
siedzibą rządu . Biała okrągła więża ciśnień sytuowana jest ok. 6 kbli na E od przedniego
światła szczytowego . Kościół reformowany jest ok 1 kbla…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)