To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sobiera_ska. Notatka składa się z 4 stron.
PROJEKT ( klasa III ) ( klasa III ) Metoda projektu powstała na przełomie XIX i XX w. jako alternatywa dla nauczania tradycyjnego. Za jej twórcę uważa się W. H. Kilpatrika (USA). Dzięki niej istnieje możliwość stwarzania warunków, w których uczniowie zdobywają wiedzę samodzielnie poprzez: formułowanie problemu, planowanie sposobu jego rozwiązania oraz samodzielne rozwiązanie. Bardzo istotne według autora metody było założenie, że uczniowie mają działać w warunkach zbliżonych do tych, jakie spotkają w dorosłym życiu.
Ze względu na cele projektów wyróżniamy: projekty badawcze - to projekty, których cele ukierunkowane są głównie na zbadanie jakiegoś zjawiska lub zbadanie stanu rzeczy na dany temat projekty techniczne - to projekty, które pozwalają uczniowi przyswoić podstawy wiedzy technicznej, mogą mieć charakter projektu konstrukcyjnego
projekty-przedsięwzięcia - to projekty, których celem jest podjęcie jakiegoś działania, zorganizowanie przedsięwzięcia na terenie szkoły lub w najbliższym środowisku Praca metodą projektu umożliwia rozwijanie wielu umiejętności:
Współpracy w grupie
Podejmowania decyzji
Wyrażania własnych poglądów
Uważnego słuchania opinii innych
Dzielenia się w grupie rolami i zadaniami
Dokonywania samooceny
Wdrażania do wystąpień publicznych TEMAT Dzień Matki w naszej klasie Materiały Karteczki
Arkusze szarego papieru ze schematem gwiazdy (np.4)
Pisaki - mazaki
Masa mocująca
Przebieg ETAP I Zainicjowanie i wybór projektu (tematu, zagadnienia)
Rozmowa z uczniami na temat: Jak w tym roku uczcimy święto naszych mam? Uczniowie podają propozycje (metoda burzy mózgów), które są zapisywane na tablicy, np.: wykonamy samodzielnie upominki dla naszych mam,
przygotujemy spotkanie z mamami,
opracujemy i wydamy gazetkę z okazji ich święta,...
W wyniku głosowania odbywa się wybór tematu do realizacji. Uczniowie indywidualnie podejmują decyzję, w którym zespole chcieliby pracować.
ETAP II Opracowanie instrukcji projektu Uczniowie ustalają wspólnie:
Co jest do zrobienia?
Co może przeszkadzać w osiągnięciu celu?
Jakie materiały, środki, narzędzia będą potrzebne?
Co będzie efektem końcowym?
Kto i za co będzie odpowiedzialny?
Jak długo będziemy realizować projekt?
Na czyją pomoc i wsparcie będziemy mogli liczyć? Przykładowe rozwiązania:
(…)
…) inscenizacja dekoracja sali poczęstunek upominki dla gości
ad. c) w sali lekcyjnej lub w świetlicy
ad. d) Praca w zespołach utworzonych przez nauczyciela (uwzględniono możliwości i uzdolnienia dzieci): zespół I - odpowiedzialni za przygotowanie inscenizacji (wyszukanie wierszy, przydzielenie roli wszystkim uczniom w klasie) zespół II - odpowiedzialni za przygotowanie dekoracji sali (opracowanie koncepcji…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)