Monitoring mediów i agencje prasowe-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 266
Wyświetleń: 672
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Monitoring mediów i agencje prasowe-opracowanie - strona 1  Monitoring mediów i agencje prasowe-opracowanie - strona 2  Monitoring mediów i agencje prasowe-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Media w Polsce
Wykład V 15.04.2013r. Podobieństwa są też w obu badaniach do telewizorów podłącza się mierniki, zwane telemetrami, obsługiwane pilotem. Rejestrują one czas włączenia telewizora oraz kto oglądał. Każdy domownik włącza swój przycisk, gdy ogląda program. W nocy wyniki są przesyłane do centrali. Jeden paneli sta reprezentuje kilka do kilkunastu tys. Mieszkańców Polski.
TNS OBOP
AGB
Bierze pod uwagę domy (także kilkurodzinne - liczy się w badaniu wszystkie rodziny)
Bierze pod uwagę gospodarstwa domowe (czyli rodzinę - nawet jeśli pod jednym dachem żyje kilka rodzin w badaniu bierze udział tylko jedna. Tymczasem z danych GUS wynika, że 25% gospodarstw domowych w Polsce jest pod jednym dachem z innymi.
AGB Nielsen Media Reserch
Spółka prowadzi badania oglądalności telewizji w 30 krajach.
www.agbnielsen.pl System siedmiu kroków: Pierwszy krok - Analiza struktury społeczeństwa (tzw. Sondaż założycielski - Estabishment Survey) Drugi krok - wybór grupy rodzin, która pozwoli odtworzyć strukturę demograficzną Polski w mniejszej skali (budowa panelu telemetycznego).
Trzeci krok - Instalacja mierników telemetrycznych, dzięki którym gromadzone są informacje. Czwarty krok - codzienna transmisja danych od rodzin do komputerowej „biblioteki” AGB Nielsen Media Reserch
Piąty krok - Obróbka danych i stworzenie z tysięcy elementów jednej spójnej bazy danych.
Szósty krok - opisanie sekunda po sekundzie, jakie programy były nadawane przez poszczególne stacje. Siódmy krok - Przekazanie klientom AGB Nielsen Media Research plików, które po umieszczeniu w oprogramowaniu dają pełny obraz widowni telewizyjnej. Badania Internetu: Polskie Badania Internetu (PBI) to firma badawcza powołana przez właściciela największych krajowych witryn internetowych Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine - w celu stworzenia standardu badań Internetu w Polsce. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius S.A.
Cele badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych. Badania Internetu można podzielić na badania „z punktu widzenia internauty” - tzw. Badania user-centric (lub panelowe) oraz na badania „od strony witryny” - zwane badaniem site-centric. W pierwszym rodzaju badań, wyniki uzyskiwane są dzięki monitorowaniu aktywności uczestników panelu. W drugim - dzięki wbudowanym w kod HTML badanej strony skryptom pomiarowym. Dzięki temu znana jest aktywność każdego internauty odwiedzającego badaną witrynę (a nie tylko uczestnika panelu).

(…)

… ponad 450 informacji, w tym 200 materiałów dźwiękowych: relacji, wypowiedzi, korespondencji oraz dźwięków ze świata. Oferuje też dzienniki informacyjne, oprawione dźwiękowo i gotowe do emisji.
KATOLICKA AGENCJA INFORMACYJNA KAI
Jest drugą co do wielkości agencją religijną w Europie, pierwszą i największą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Na polskim rynku medialnym stanowi dla dziennikarzy podstawowe źródło informacji o Kościele. Idea powołania do życia Katolickiej Agencji Informacyjnej sięga polowy lat osiem-dziesiątych XX w. , jednak jej realizacja była możliwa dopiero po 1989r. Przełomowe znaczenie miała ustawa o stosunku do Kościoła Katolickiego z 17 maja 1989r., która m.in. zagwarantowała Episkopatowi Polski prawo do posiadania własnej agencji informacyjnej. Fakt otwarcia Katolickiej Agencji…
…, holdingi oraz spółki z kapitałem zagranicznym, a także koncerny zagraniczne. Proces umiędzynarodowienia miediów nabrał tempa (jednak, niestety, za przemianami ekonomicznymi nie nadążały przemiany społeczne) Nieco inaczej przebiegały procesy demonopolizacyjne na rynku mediów elektronicznych. Gdy po utworzeniu rządu Tadeusza Mazowieckiego kształtowany nowy porządek regulacyjny, odrzucono nieco naiwną…
… PRASY
Powstała w 1996r. z inicjatywy dwóch istniejących wtedy organizacji skupiających wydawców - Unii Wydawców Prasy i Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wydawców. Obecnie zrzesza 115 wydawców - gazet ogólnokrajowych i regionalnych oraz czasopism. IWP jako organizacja samorządu gospodarczego reprezentuje interesy wydawców wobec władz państwowych, pomaga wydawcom w prowadzeniu działalności wydawniczej…
… i znanymi osobami życia publicznego oraz relacji materiałów przygotowanych specjalnie przez korespondentów zagranicznych Polskiego Radia Retransmituje ono także wybrane dzienniki i programy Jedynki, Trójki oraz Polskiego Radia dla Zagranicy.
Dziennikarze IAR tworzą też zespół RADIA PARLAMENTU, które transmituje on-line debaty plenarne Sejmu, wybrane debaty Senatu oraz debaty ważniejszych komisji
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz