To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Model promocyjny Oferowanie najczęściej darmowych usług i/lub produktów w zamian za umożliwienie klientowi przedstawiania materiałów promocyjnych ostatecznemu użytkownikowi. Podkategorie modelu:
Pozycjonowanie serwisu Reklama kontekstowa i behawioralna Reklamy pełnoekranowe i interaktywne Model funkcjonuje najlepiej w przypadku posiadania bardzo dużej liczby odwiedzających (oglądających) serwis lub w przypadku bardzo wąskiej specjalizacji serwisu. Reklama kontekstowa To taki sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług internetowych (stron internetowych, e-maili, czatów, forów dyskusyjnych, komunikatorów itd.), który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobę informację niż gdyby nie miała ona z nią związku
Reklama kontekstowa ma dwa oblicza: Tzw. linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych - po uiszczeniu odpowiedniej opłaty link to określonej strony jest umieszczany na górze listy stron, będących odpowiedzią wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe, nawet jeśli strona ma niski ranking
Jawnej reklamy - czyli tekstów, linków, grafiki i animacji umieszczanych obok właściwej treśći danego serwisu; w przypadku stron WWW najczęściej przyjmuje to formę osobnej wydzielonej jej części (boksu, panelu bocznego, listwy dolnej lub górnej) gdzie wyświetlane są krótkie teksty i linki do innych stron WWW)
Reklama kontekstowa w Internecie może przybierać formę zarówno czystego tekstu umieszczanego gdzieś obok właściwej zawartości serwisu za pomocą którego jest emitowana jak i różnych form reklamy wizualnej, choć znaczenie częściej spotykana jest ta pierwsza jej forma. Wg danych IAB Polska na reklamę kontekstową w Internecie wydano na polskim rynki 110 milionów PLN, co stanowiło ok. 30% rynku wszystkich reklam internetowych. IAB Polska szacuje, że w 2008 r. wydane zostanie 190 milionów PLN co ma stanowić ponad 40% rynku wszystkich form reklamy w Internecie. Najpopularniejsze systemy reklamy kontekstowej w Polsce w marcu 2008, wg Money.pl Nazwa systemu Firma dostarczająca Szacowana liczba internautów do których dociera reklama [w mln] AdSense
AdWords
Google
11,7
Adkontekst
NetSprint/Wirtualna Polska
10
OnetKontekst
Onet.pl
10
SmartContext
Interia.pl/ARBOmedia
(…)
… z przekazem reklamowym Zaawansowane technologie, które dopiero wchodzą do użycia, umożliwiają śledzenie przeszłych aktywności użytkownika. Umożliwia to dotarcie ze zróżnicowanym przekazem reklamowym, w zależności od tego w jakiej fazie cyklu podejmowania decyzji o zakupie znajduje się użytkownik. Duże portale internetowe, które integrują w swoim obrębie wiele mniejszych serwisów (także pasaże handlowe…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)