Modele edukacji pracy z dorosłymi - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 679
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Modele edukacji pracy z dorosłymi - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

MODELE EDUKACJI PRACY Z DOROSLYMI. Wykład 1 TRZY ROZUMIENIA WIEDZY
2 MODELE:
a TECHNOLOGICZNY
b HUMANISTYCZNY
c KRYTYCZNY
WIEDZA - to przeciwieństwo wiary.
WIEDZA WG SOKRATESA - to zespól uzasadnionych przekonań. To informacje, co do których ludzie mieli przekonanie o ich prawdzie. WIEDZA WSPOLCZESNIE WG SLOWNIKA - to ogol wiarygodnych informacji o rzeczywistości albo o możliwości ich wykorzystania. PIERWSZE ROZUMIENIE WIEDZY
WIEDZA TEORETYCZNA - to zbiór informacji wiarygodnych, które maja status prawdziwa o rzeczywistości. DRUGIE ROZUMIENIE WIEDZY
WIEDZA PRAKTYCZNA - to przełożenie informacji na rzeczywistość działania. Wiedza jako zbiór posiadanych umiejętności. To przełożenie wiedzy teoretycznej na rzeczywiste działanie w rzeczywistości. To umiejętność jak coś zrobić. TRZECIE ROZUMIENIE WIEDZY
WIEDZA WG MICHAEL FOUCAULT - wiedza to informacje, które nie maja statusu obiektywnego. Wiedza jest wyznacznikiem władzy. Powstaje w wyniku interakcji przekonań ze statusem innej osoby. Pozwalamy na zaistnienie wiedzy, ponieważ wierzymy w relacje, które są nam przekazywane. Wiedza powoduje opresyjność. Jesteśmy niewolnikami swojej wiedzy. Wiedza pozwala nas trzymać w określonym porządku. Nasza wiedza przekłada się bezpośrednio na nasze zachowanie. Wiedza powstaje tylko w interakcji, w kontakcie. Jest ona tworzona, ponieważ ludzie łącza ze sobą wspólne przekonania, ale nie zawsze dochodzą do jednego rozwiązania. Wiedza nie ma charakteru stałego, jest zawsze relacyjna. To nieustannie zmieniające się przekonanie. Wiedza ma charakter żywy. Nie jest stałym zbiorem przekonań o rzeczywistości. Ta wiedza jest charakterystyczna dla wiedzy średniowiecza ( uczeń - uniwersytet). ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz