Mikrootoczenie - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1876
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mikrootoczenie - omówienie - strona 1 Mikrootoczenie - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Mikrootoczenie (otoczenie bliższe) - zespół warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa
wynikających z tego, że działa ono w powiązaniu z określonymi dostawcami, klientami,
pośrednikami oraz wśród określonej grupy konkurentów
Metody analizy otoczenia konkurencyjnego:
- analiza sektorowej luki strategicznej- podstawą tej analizy mającej na celu znalezienie
nowych strategii eliminujących lukę jest zbadanie struktury rynku który tworzą: potencjalny
rynek sektora, wielkość sprzedaży w sektorze, rzeczywisty udział w rynku
- analiza pięcioczynnikowa Portera – służy do oceny-Służy do oceny natężenia sił
konkurencyjnych, opiera się na modelu 5 wzajemnie oddziałujących na siebie czynników:
1.Rywalizacja w sektorze,
2.groźba nowych wejść,
3. Siła przetargowa nabywców,
4. Siła przetargowa dostawców
5.zagrożenie ze strony substytutów
- metoda punktacji ważonej-Atrakcyjność sektora mierzona jest za pomocą kryteriów:
rynkowych(wielkość rynku, globalizacja, udział liderów) finansowych( stopa rentowności
sprzedaży, stabilność cen, potrzeby kapitałowe) Techniczno-organizacyjnych (postęp
technologiczny, poziom jakości wyrobów, organizacja systemów dostaw)
- mapa grup strategicznych- polega na:
1.Wybraniu de terminatorów które w danym sektorze są istotne.
2.wybraniu pary czynników różnicujących przedsiębiorstwa w danej branży.
3. Nanieść wybrane cechy na osie współrzędnych.
4. zaznaczyć okręgami punkty najbliżej siebie, tworząc grupy strategiczne
IPM=PLG+DG+UG+CG+CS
RMS=CS/RIS
- krzywa doświadczeń
Segmentacja jest to podział rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy mogą wymagać
osobnych produktów i/lub odrębnego marketingu-mix, więc zintegrowanego oddziaływania
ceną, promocją oraz dystrybucją
Etapy segmentacji:
1) Identyfikacja zmiennych segmentacji i podział rynku na segmenty
2) Opracowanie profili powstałych segmentów
3) Ocena atrakcyjności każdego segmentu
4) Wybór docelowych segmentów
5) Identyfikacja możliwych koncepcji pozycjonowania dla każdego segmentu docelowego
6) Wybór, rozwinięcie i przekazanie wybranej koncepcji pozycjonowania.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz