Mikroekonomia - Cena a zachowania konsumenta

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1169
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mikroekonomia - Cena a zachowania konsumenta - strona 1

Fragment notatki:

CENA A ZACHOWANIA KONSUMENTA
Efekty zmiany ceny (zmiana kąta nachylenia linii budżetu):
Efekt dochodowy - zmiana ceny powoduje zmianę dochodu;
Efekt substytucyjny.
Paradoks Giffena - gdy dane dobro podrzędne drożeje, popyt na nie rośnie.
Paradoks Veblena - gdy dane dobro luksusowe drożeje, popyt na nie rośnie.
Efekt owczego pędu - cena na dane dobro spada w niewielkim stopniu, a popyt na nie rośnie gwałtownie.
Efekt snoba - spadek ceny na dane dobro powoduje niewspółmierny wzrost konsumpcji, gdyż snob opuszcza rynek.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz