To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 7
Kategoryzacja = mowi o poziomie jakości świadczenia usług [oferty]
Okreslenie wyposażenia w danym obiekcie
Wyposażenie materialne [tworzenie wizerunku oferty, jakość oczekiwana]
Tworzenie punktow odniesienia do ochrony praw konsumenta [kategoria ma gwarantowac okreslony poziom - można się odwoływać]
W Polsce istnieje ujednolicony system kategoryzacyjny - w Europie nie ma.
System kategoryzacyjny zawiera: reguly/ przepisy dot. kategoryzacji, normy kategoryzacyjne, elementy, ktore występują przy kategoryzacji.
Elementy wchodzące do kryteriow kategoryzacyjnych:
Zewnętrzne elementy zagospodarowania hotelu
Instalacje i urzadzenia techniczne
Funkcje i program obsługowy [uzytkowy] obiektu [oferta produktowa]
Podstawowe parametry czesci mieszkalnej obiektu
Oferta usług podstawowych i uzupełniających
Kwalifikacje personelu
Wady i ograniczenia systemow kategoryzacyjnych:
Obiekty nieskategoryzowane nie maja ograniczen, mogą mieć lepsze wyposażenie niż skategoryzowane
Kategoryzacja usztywnia oferte, klient może nie być zadowolony z tym, z czym sie spotyka, zalezy od jego natury
Kategoryzacja może nie zawierac elementow, które sa dla nas bardzo istotne np. podroze z dziecmi, osoby starsze, zwierzeta.
Systemy powinny być co jakis czas rewidowane [ ale nie zbyt często !!!] np. co 10,15 lat.
( argument za skracaniem tego okresu = postep techniczny, rosnące oczekiwania klientow)
Czy systemy powinny być ujednolicane w skali kontynentu?
Tak - pełna glokalizacja, totalne ujednolicenie
Nie - glokalizacja = standaryzujemy co koneiczne a utrzymujemy zróżnicowanie lokalne, regionalne
EGZAMIN: Które grupy turystów są za standaryzacją, a które nie?
Rozwój franszyzy:
ZA: Licencjobiorca
Przejmuje dobry wizerunek, dobra opinie danej marki
Calkiem nowy ptrzedsiebiorca może sięgać do duzego doświadczenia, wiedzy od tej marki
PRZECIW:
Licencjobiorca
Ma związane rece dosyc mocno, nie może zmienic mocno punktu działalności
Nie może podejmowac współpracy z innymi kooperantami jeśli jest tak w umowie
Musi być ostrozny, dochowywac tajemnicy KNOW HOW, żeby szkolony personel nie miał za dlugich jezykow
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)