Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 3

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 448
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 3 - strona 1 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 3 - strona 2 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 3 - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy organizacji i zarządzania prof. UE dr hab. Teresa Kraśnicka
Wykład 3
Planowanie jako funkcja zarzadzania
Planowanie:
Definiowanie celów
Wyznaczanie srodkow ich realizacji
Ustalenie innych czynnikow osiągnięcia celów np. terminów
Planowanie może być podstawowym instrumentem zarzadzania organizacja- bez względu na jej wielkość i otoczenie.
Korzyści planowania:
Precyzowanie celów i kierunków rozoju organizacji
Aktywne kształtowanie przyszłosci
Wyzwalanie motywacji do działania
Operacjonalizacje (przekształcenie) złożonych celów w konkretne działania
Redukowanie poczucia niepewności
Minimalizowanie sytuacji krytycznych
Znaczenie i potrzeba planowania rosną wraz ze wzrostem:
Złożoności technologii
Stopnia specjalizacji
Rozmiarów organizacji
Nakładów inwestycyjnych
Stopnia niepeności
Podstawowe etapy planowania
DiagDDnoza teraźniejszości
Gdzie jesteśmy?
Typy planowania:
Strategiczne- wyznacza kierunek organizacji, zwykle cele długofalowe
Operacyjne- dotyczy konkretnych działan, określa konkretne sposoby realizacji zamierzeń strategicznych
Współczesne planowanie zmienia się- staje się coraz bardziej
Sformalizowane
Zorientowane na otoczenie
Twórcze (kreatywne)
Elastyczne (aby zapewnic przystosowanie do zmian)
Złożone i kosztowne
Czym wyróżnia się planowanie strategiczne?
Koncentruje się na zagadnieniach podstawowych organizacji
Ma charakter długofalowy
Angazuje zawsze kierownictwo naczelne
Stwarza ramy dla planowania bardziej szczegółowego (operacyjnego)
Strategia:
Opracowany program działania, który ma zapewnic realizacje misji i celów organizacji (efekt planowania)
Układ w czasie reakcji organizacji na to co dzieje się w jej otoczeniu (strategia nie jest wyraźnie okreslona)
Elementy strategii:
Domena działania(gdzie i komu firma sprzedaje, z kim konkuruje)
Przewaga strategiczna (silna strona np. marka)
Cele strategiczne (co konkretnie firma chce osiągnąc w określonym czasie)
Funkcjonalne programy działania (konkretne działania)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz