To tylko jedna z 140 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Metody wyceny projektów gospodarczych Metody wyceny projektów gospodarczych (2) Metody wyceny projektów gospodarczych dr Konrad Subda Cykl życia projektu inwestycyjnego (1) • Faza przedinwestycyjna • Faza inwestycyjna • Faza operacyjna Faza przedinwestycyjna (pre-feasibility, feasibility) – Koncepcja projektu – Analiza rynku – Określenie lokalizacji – Szacowanie nakładów inwestycyjnych – określenie strony technicznej projektu – Określenie organizacji i zasobów ludzkich – Oszacowanie parametrów ekonomiczno finansowych – Sporządzenie prognoz finansowych – Ocena opłacalności inwestycyjnej Metody wyceny projektów gospodarczych dr Konrad Subda Cykl życia projektu inwestycyjnego (2) • Faza inwestycyjna (wdrożenie w życie założeń ze studium wykonalności) – Przeprowadzenie przetargów na wykonanie infrastruktury – Realizacja projektów technicznych – Negocjacje i podpisywanie umów z dostawcami i odbiorcami – Budowa infrastruktury i instalacja maszyn i urządzeń – Rekrutacja i szkolenie personelu – Odbiór techniczny obiektów i linii technologicznych – Wstępny rozruch maszyn i urządzeń – Prowadzenie testów technicznych i jakościowych (próbne serie produkcyjne) Metody wyceny projektów gospodarczych dr Konrad Subda Cykl życia projektu inwestycyjnego (3) • Faza operacyjna (właściwa eksploatacja projektu) – Rozruch właściwy projektu – Dochodzenie do potencjalnych mocy produkcyjnych – Okres pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych – Doskonalenie techniczne, optymalizacja procesów – Wdrażanie innowacji – Ewentualna rozbudowa mocy produkcyjnych – Restrukturyzacja procesów • Dodatkowe działania w fazie operacyjnej – Kontrola wykonania planu – Identyfikacja odchyleń – Działania naprawcze (korekta strategii, restrukturyzacja działalności, zaprzestanie działalności) Metody wyceny projektów gospodarczych dr Konrad Subda Główne elementy business planu 1. Cel przedsięwzięcia – uzasadnienie powstania i funkcjonowania firmy 2. Analiza rynku • Grupy docelowych klientów • Segmentacja klientów • Zakres geograficzny działania 3. Analiza popytu na produkty/usługi 4. Analiza konkurencji 5. Prognoza sprzedaży 6. Plan marketingowy • Rodzaj produktów i usług • Dystrybucja • Strategia promocji • Strategia cenowa 7. Pan zatrudnienia 8. Techniczny plan działania 9. Analiza opłacalności inwestycyjnej Metody wyceny projektów gospodarczych dr Konrad Subda Finansowanie projektów inwestycyjnych • Finansowanie projektu jako jeden z kluczowych czynników sukcesu projektu gospodarczego • Określenie niezbędnych zasobów finansowych powinno nie tylko
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)