Metody obserwacji, (sem IV)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody obserwacji, (sem IV) - strona 1 Metody obserwacji, (sem IV) - strona 2

Fragment notatki:

Klasyfikacja metod obserwacji w Bad Mark
1 kontrowane:
a) ukryte( dzielą się na standaryzowane i niestandaryzowane)
b) jawne (-II- -II-)
2niekontrolowane (podział taki sam jak kontrolowanych)
metoda panelowa:
cechą charakterystyczną jest powtarzalność, ciągłość, systematyczność obserwacji i zapisów
rodzaje:
-panel konsumentów (i gospodarstw domowych) - ma na celu określenie wielkości i struktury produktów kupowanych, marek, zbadanie promocji, słuchalności, oglądalności; wyniki panelu wykorzystują producenci, pośrednicy i badacze profesjonaliści
-panel sklepów (jednostek handlowych) - rodzaj produktów, które sklep sprzedaje, miejsce zlokalizowania, wielkość sklepu - kryterium doboru przedmiotu badania są obroty, formy sprzedaży, źródła dostaw, wynik finansowy, miejsce na rynku
badania panelowe prowadzą wyspecjalizowane firmy
zalety:
-bardzo dokładne badanie
-nie ma przypadkowości
-wybiera się nieliczną, ale reprezentatywną grupę
metoda rejestracji (skaningowa):
dotyczy stanu i przepływu produktów rejestruje się to w sposób elektroniczny za pomocą kodów kreskowych - rejestruje się stan zapasów i obrotów
można w ten sposób badać popularność marek, odbiorców, dostawców
zalety:
-dobry sposób na regulowanie stanu zapasów
-ułatwia szczegółowe badanie rynku
degustacje i ocena próbek:
-stosuje się najczęściej w zakresie produktów spożywczych
-przy pomocy zmysłów
pomiary fizjologiczne:
-istotne w testowaniu, w tworzeniu reklamy (postrzeganie środków przekazu)
-bada się: fale mózgowe, ruch gałek ocznych, natężenie potu
-wrażliwość skóry
eksperymenty:
-potrzebne do stwierdzenia jak na zmienne zależne wpływają zmienne niezależne czyli instrumenty marketingowe(cena, produkt, promocja, dystrybucja)
-stwarza się w sposób świadomy i dokładnie zaplanowany sytuację rynkową
-- nie są dość powszechne , ponieważ w ekonomii trudno jest tworzyć eksperymenty. Polega na badaniu wpływu wyodrębnionej grupy na zachowania
rodzaje:
laboratoryjne:
w warunkach sztucznie stworzonych
badacz ma możliwość kontroli obu zmiennych, po to by właściwie określić produkt czy cenę
tworzy się 2 podgrupy podmiotów badanych
druga grupa jest wykorzystywana do porównania - nie poddaje się jej eksperymentom lub porównuje się stan sprzed eksperymentu lub po
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz