Metody i układy hamowania elektrycznego silnika obcowzbudnego prądu stałego-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 294
Wyświetleń: 4018
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

Metody i układy hamowania elektrycznego silnika obcowzbudnego prądu stałego.
Hamowanie elektryczne układu napędowego polega na wytworzeniu momentu obrotowego przeciwnego do kierunku ruchu w celu:
utrzymania stałej prędkości ruchu układu przy obciążeniu czynnym momentem oporowym utrzymania w stanie spoczynku urządzenia poddanego działaniu czynnych sił
zmniejszenie prędkości ruchu układu Rozróżnia się następujące rodzaje hamowania:
1. dynamiczne 2. odzyskowe
3. przeciwprądem
Przy hamowaniu dynamicznym maszyna pracuje jako prądnica obciążona Rd. Równanie napięć obwodu twornika : E=ke
Przejście z pracy silnikowej na hamowanie następuje przy prędkości kątowej, którą układ miał w chwili przełączenia. Przy hamowaniu silnikiem nie można przekroczyć wartości maksymalnej momentu hamującego Ml
Hamowanie odzyskowe polega na przejściu maszyny do pracy prądnicowej. Praca prądnicowa jest możliwa, gdy prędkość wirowania maszyny jest większa od prędkości idealnego biegu jałowego 0 . Wówczas EU. Prąd Ia, a wraz z nim moment Me, zmienia swój kierunek na przeciwny stając się momentem hamującym. Mając dane źródło o regulowanym napięciu Ua zmniejszamy 0 przez obniżenie Ua i uzyskujemy hamowanie odzyskowe.
ad3
Zmianę kierunku wirowania na przeciwny uzyskuje się przez zmianę biegunowości napięcia twornika Ua lub prądu wzbudzenia If. Zmienia się wówczas kierunek momentu obrotowego silnika. Przejście z pracy silnikowej do hamowania przeciwprądem powoduje zgodność napięcia Ua z siłą elektromotoryczną E, a prąd osiąga wartość:
Chcąc ograniczyć prąd twornika do wartości dopuszczalnej Il1 musimy włączyć rezystancję dodatkową .
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz