Marketingowe koncepcje działalności gospodarczej - koncepcja produkcji

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 406
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketingowe koncepcje działalności gospodarczej - koncepcja produkcji - strona 1 Marketingowe koncepcje działalności gospodarczej - koncepcja produkcji - strona 2

Fragment notatki:

Marketingowe koncepcje działalności gospodarczej:
1) koncepcja produkcji – konsumenci faworyzują produkty, które są szeroko dostępne i mają
niską cenę. Kadra kierownicza koncentruje się na osiągnięciu wysokiej wydajności produkcji i
szerokiej dystrybucji, zagrożeniem jest niska jakość produktu
2) koncepcja produktu – konsumenci preferują produkty dostarczające im najwyższą jakość,
najlepsze cechy użytkowe i innowacyjne. Kadra kierownicza koncentruje się na poszukiwaniu
jak najbardziej innowacyjnych produktów
3)koncepcja transakcyjna – klienci pozostawieni sami sobie, nie kupią wystarczająco dużo
produktów firmy, należy więc podjąć agresywną sprzedaż i aktywne działania marketingowe
4) koncepcja relacyjna – sprzedaż koncentruje się na potrzebach sprzedającego, marketing
na potrzebach kupującego, polega na budowaniu więzi z klientem i jego długoterminowym
utrzymaniem
Koncepcja transakcyjna vs relacyjna
T: cel działania jest mierzony udziałem na rynku
R: Cel działania określany jest jako udział w ,,sercu” ,,kieszeni” klienta.
T: Cena orientowana na koszty
R: cena orientowana na wartości postrzegane przez konsumenta
T: Komunikacja ma charakter masowy
R: Komunikacja ma charakter indywidualny
T: marketing rozumiany jest jako funkcja realizowana w przedsiębiorstwie
R: marketing jest postrzegany jako integrator relacji firma-otoczenie
5) koncepcja społeczna – działanie ku zadowoleniu klienta oraz dobrobytowi
społeczeństwa (fundacje)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz