Jak można było usprawnić badania marketingowe w Coca-Coli? Postaraj się operować konkretami. Coca- cola powinna podczas „ślepych” testów smaków jasno określić że klienci mają wybrać ten produkt który najbardziej im smakuje, jednocześnie powinni wiedzieć że tym samym wyborem rezygnują z pozostałych smaków. Myślę że taka informacja bardziej by skłoniła konsumenta do refleksji i większych skupieniu się na wyborze odpowiedniego produktu, co dałoby satysfakcjonujące wyniki badań. Gdy firma spotyka się z negatywną prasą, jak Coca-Cola w przypadku nowej Coli, jakie działania może podjąć, by ją zmienić? Poprzyj swoje propozycje argumentami. Powinni jak najszybciej spróbować zmienić obecną sytuację, ponieważ dalsze niepowodzenia (negatywna prasa) mogła by bardzo zaszkodzić renomie firmy. Zastosowanie nowej reklamy, popartej autentycznymi wypowiedziami klientów mógłby by dać ludziom poczucie zbliżenie się do produktu jakim była coca-cola o nowym smaku. Wtedy prasa bardziej zwróciłaby uwagę nie na sam negatywne postrzeganie nowego produktu ale i też pozytywną opinię konsumentów. Jeżeli wprowadzenie na rynek nowej reklamy nie przyniosłoby żadnych efektów, należałoby w ogóle wycofać produkt z produkcji. Czy uważasz, że Coca-Cola odniosłaby sukces, gdyby wprowadziła nową Colę jako dodatek do istniejącej linii produktów, a nie jako substytut starej Coli? Dlaczego tak sądzisz? Uważamy, że Coca-Cola odniosłaby sukces wprowadzając nową Colę jako dodatek do już istniejącej linii produktów. Narzucając klientowi jeden produkt pozbawiamy go możliwości wyboru, a klient, który samodzielnie podejmuje decyzje, jest bardziej usatysfakcjonowany i jest spora szansa, że stanie się stałym klientem marki. Dodatkowo zamieniając już istniejący produkt na inny, zabieramy klientom produkt, który oni już polubili, co nie wzbudzi ich pozytywnej reakcji.
„ Jeśli nie jest popsute, nie naprawiaj!” Oceń te słowa. Uważamy, że te słowa dobrze odnoszą się do polityki Coca-Coli. Firma ta jest dobrze rozpoznawalna i sama marka świetnie się sprzedaje, niezależnie od tego, czy receptura zostałaby nieznacznie zmieniona, ponieważ Coca-Cola należy do gigantów na rynku napojów gazowanych.
Czy uważasz, że Coca-Cola zainscenizowała cały scenariusz związany z nową Colą, łącznie z podsycaniem początkowych protestów, by zdobyć olbrzymią darmową reklamę? Obroń swoje zdanie. Czy, będąc jednym z najwyższych szczeblem menedżerów Coca-Coli, poddałbyś się tak szybko wobec protestów? Czy raczej umocniłbyś swoją pozycję? Raczej była by to natychmiastowa decyzja o wycofaniu się, ponieważ to klient jest najważniejszym ogniwem w całym tym procesie ( producent- klient), a skoro sami konsumenci protestują wobec nowego produkt, to znaczy że popyt zmaleje nie tylko na ten produkt, ale może i też na inne. Co może wiązać się z ogromnymi stratami dla firmy, złą opinią wśród społeczeństwa, ale i także stratą lojalnych i potencjalnych klientów.
(…)
… wynikający z winy firmy, a cała kampania reklamowa, nowe produktu poszły w złą stronę, powodując niepotrzebną w dodatku negatywną opinię wśród obecnych jak i potencjalnych klientów.
11. Czy uważasz, że Pepsi może w przyszłości poważnie zagrozić Coca-Coli?
Wydaje mi się że nie ma na to szansy, bo coca- cola cały czas rośnie w siły, ma miliony zwolenników w postaci lojalnych klientów. Jest pierwszą firmą na rynku która wprowadziła produkt o nazwie coca-cola, zawierający sekretną formułę smaku. Nikt jest nie zna, ale za to bardzo dobrze smakuje. Ta niewiedza wśród klientów, jeszcze bardziej podsyca pragnienie posiadania( zaspokojenie pragnienia) właśnie tym napojem. Po wielu latach na rynku pojawiła się nie tylko coca-cola, ale także i fanta, sprite, neste. Proponują nam szereg różnych napoi aby zaspokoić…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)