To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Majątek trwały.
Do zasobów rzeczowych firmy zaliczamy osprzęt oraz maszyny wykorzystywane do napraw serwisowych (zarówno gwarancyjnych i pogwarancyjnych). Pozostałe formy majątku trwałego to samochód dostawczy marki CITROËN oraz sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem.
1.4 Analiza silnych i słabych stron.
Silne strony Słabe strony Fachowa obsługa klientów
Sezonowość towarów
Doskonała jakość produktów
Bliskość konkurencji
Szeroki asortyment towarów
Ograniczona płynność sprzedaży towarów
Efektywne kanały dystrybucji
Małe doświadczenie
Udział w targach i wystawach
Ściśle limitowana elastyczność dopasowania się do nowych warunków
Dbałość o satysfakcję klienta
Trudny dojazd
Specjalistyczne doradztwo z zakresu eksploatacji
Wynajem lokalu pod salon sprzedaży
Stałe uczestnictwo w szkoleniach
Samokształcenie się pracowników
Dobrze rokująca fluktuacja zysku
Położenie w centrum miasta
Sprzedaż znakomitych marek
Efektywna reklama prasowa
Własny transport
Analiza rynku
2. Analiza sytuacji zewnętrznej.
2.1 Analiza klientów, konkurencji i otoczenia. Klient.
Główną grupę klientów firmy handlowo usługowej TECHMARK stanowią odbiorcy indywidualni. Największy udział w sprzedaży mają klienci z terenów podmiejskich oraz wiejskich. Szacowany zasięg nabywców wynosi około 50 km. Możemy również wyszczególnić klientów hobbystów, jak i użytkowników profesjonalnych.
Marginalną grupę nabywców stanowią stali klienci instytucjonalni tacy jak Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej oraz Polskie Koleje Państwowe.
Konkurencja.
Firma TECHMARK jest jednym z pięciu autoryzowanych punktów sprzedaży firmy STIHL w Rzeszowie i okolicach. Konkurencja ma charakter lokalny. Największym konkurentem jest firma ROKOR, działająca od 9 lat i posiadająca lepszą lokalizację. Przedsiębiorstwu TECHMARK udało się zdobyć klientów konkurencji dzięki zintensyfikowanej promocji sprzedaży (stosunek do klienta, kulturalna oraz fachowa obsługa i doradztwo). Pomimo mnogości podmiotów oferujących konkurencyjne towary, lokalny rynek rzeszowski nie jest w pełni nasycony. Pozycja rynkowa firmy jest stosunkowo dobra.
(…)
… MARKETINGOWA.
PRODUKT.
Wykorzystanie istniejącej luki na rynku lokalnym na agregaty prądotwórcze oraz odśnieżarki. Sklep będzie rozszerzać asortyment o wszelkie nowości oferowane przez firmy STIHL, VIKING, BOSCH, CELMA.
CENA.
Poziom cen towarów ściśle uzależniony jest od kursu dolara, przedsiębiorstwo nie ma wpływu na ustalanie ceny detalicznej towarów.
DYSTRYBUCJA.
Rozszerzenie współpracy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)