Logistyka dystrybucji - notatki od Kempny

Nasza ocena:

5
Pobrań: 525
Wyświetleń: 5558
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Logistyka dystrybucji - notatki od Kempny - strona 1 Logistyka dystrybucji - notatki od Kempny - strona 2 Logistyka dystrybucji - notatki od Kempny - strona 3

Fragment notatki:



1. Fizyczny przepływ produktów od producenta na rynek. Dystrybucja fizyczna i logistyka dystrybucji - ewolucja wiedzy teoretycznej, podstawowe pojęcia. Cele logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie. Kanały, sieci, systemy dystrybucji i łańcuchy dostaw. Logistyka dystrybucji w łańcuchu dostaw - zakres, złożoność i znaczenie dystrybucji w kolejnych ogniwach łańcucha i różnych rodzajach łańcuchów.

2. Logistyka dystrybucji mix w literaturze przedmiotu. Obsługa zamówień. Transport. Magazynowanie. Zapasy. Opakowania i jednostki ładunkowe.

3. Koszty dystrybucji. Podstawowe grupy kosztów. Analiza kosztów wyczerpania zapasów. Koszty opakowań. Koszty dysfunkcji systemu dystrybucji fizycznej. Koszty dystrybucji wybranych producentów.

4. Pośrednicy w dystrybucji produktów - część I. Dystrybucja bezpośrednia i pośrednia - przesłanki wyboru.

5PL – OPERATOR WIRTUALNY - usługodawca zintegrowanych usług logistycznych zarządzający łańcuchem dostaw na poziomie strategicznym i koncentrujący się na dostarczaniu rozwiązań logistycznych w całym łańcuchu dostaw, rozwijają elastyczne. 5PL łączy metody 3PL i 4PL, a także
kontroluje wszystkie operacje w łańcuchu dostaw przy użyciu technologii informatycznych.

Znaczenie Internetu w Logistyce Dystrybucji:
Ułatwia składanie zamówień
Wspomaga planowanie dostaw
Dostęp do informacji w każdym miejscu
Ułatwia współprace z klientem
Pomaga w monitorowaniu pojazdów, kierowców oraz przewożonych ładunków
Dzięki internetowym giełdom usług transportowych można zoptymalizować drogę transportu i zwiększyć liczbę zleceń
ułatwia współprace z klientem
Jest efektywnym nośnikiem informacji i doskonałym kanałem dystrybucji
Pozwala na szybki dostęp do różnego rodzaju danych

LOGISTYKA DYSTRYBUCJI - ZAGADNIENIA DO EGZAMINU
(4 pyt opisowe, 40 min)
1. Fizyczny przepływ produktów od producenta na rynek. Dystrybucja fizyczna i logistyka dystrybucji - ewolucja wiedzy teoretycznej, podstawowe pojęcia. Cele logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie. Kanały, sieci, systemy dystrybucji i łańcuchy dostaw. Logistyka dystrybucji w łańcuchu dostaw - zakres, złożoność i znaczenie dystrybucji w kolejnych ogniwach łańcucha i różnych rodzajach łańcuchów.
2. Logistyka dystrybucji mix w literaturze przedmiotu. Obsługa zamówień. Transport. Magazynowanie. Zapasy. Opakowania i jednostki ładunkowe.
3. Koszty dystrybucji. Podstawowe grupy kosztów. Analiza kosztów wyczerpania zapasów. Koszty opakowań. Koszty dysfunkcji systemu dystrybucji fizycznej. Koszty dystrybucji wybranych producentów.
4. Pośrednicy w dystrybucji produktów - część I. Dystrybucja bezpośrednia i pośrednia - przesłanki wyboru. Hurtownicy - rodzaje, zadania, współpraca z producentami i detalistami, stosowane rozwiązania logistyczne. Agenci i brokerzy. Działalność wybranych hurtowników w praktyce.
5. Pośrednicy w dystrybucji produktów - część II. Detaliści - rodzaje, zadania, współpraca z hurtownikami i klientami. Megadetaliści w kraju i na świecie - oddziaływanie na sieci dystrybucji towarów, warunki współpracy z dostawcami. Tendencje rozwojowe na rynku hurtowym i detalicznym w Polsce. Działalność wybranych detalistów i megadetalistów na polskim rynku, współpraca z operatorami logistycznymi.
6. Usługodawcy logistyczni w dystrybucji towarów . Znaczenie operatorów logistycznych 3PL i 4PL w łańcuchu dostaw. Operatorzy 5 PL. Kryteria wyboru usługodawców logistycznych. Korzyści i mankamenty współpracy producentów i pośredników z usługodawcami logistycznymi. Kompleksow

(…)

… partii dostawy, czas przestawiania produkcji, skoordynowanie głównych harmonogramów produkcji z prognozami i bieżącymi zamówieniami klientów
Zobowiązanie do kompleksowego zarządzania jakością TQM, doskonalenia procesu i „logistyki wrażliwej obsługi”
II. ECR (Efficient Consumer Response) - efektywna obsługa klienta ­- jest strategią zarządzania stosowaną w łańcuchach dostaw towarów konsumpcyjnych…
… Zapasy - to stosy surowców, materiałów, części zamiennych, produkcji w toku czy wyrobów gotowych, które gromadzone są w niezliczonych ilościach punktów w obrębie systemu logistycznego.
Tworzone są aby:
uzyskać oszczędności w transporcie
uzyskać oszczędności na skali produkcji zapewnić pożądany poziom obsługi klienta zapewnić wystarczającą ilość towarów do sprzedaży Podział zapasów:
1. Zapas bieżący…
…: Danych jest n miast połączonych siecią dróg. Komiwojażer ma odwiedzić każde z nich i wrócić do miasta z którego wyruszył (cykl Hamiltona). Należy wyznaczyć najkrótszą drogę. Jest to jeden z najtrudniejszych i zarazem najbardziej znanych problemów optymalizacyjnych. Ogólnie problem sprowadza się do zbadania n! permutacji wszystkich dróg łączących n miast.  Jedynie dla niezbyt dużych n można zbadać…
…,
• zbieranie informacji i promocja,
• dostawa produktów do odbiorcy (coraz częściej).
Rodzaje sklepów detalicznych:
Sklep z produktami specjalistycznymi
Dom handlowy (towarowy)
Supermarket
Sklepy z artykułami codziennego użytku Supersklep sklep uniwersalny hipermarket Sklepy dyskontowe Sklepy off - price Przykłady detalistów:
Wal-Mart
ABC Lewiatan Żabka
Tesco, Auchan, Real
***
Operator logistyczny…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz