Kurs programowania w C cz. 25

Nasza ocena:

5
Pobrań: 7
Wyświetleń: 511
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kurs programowania w C cz. 25 - strona 1

Fragment notatki:

38 ROZDZIAŁ 7. ZMIENNE 6e2 czyli 6 * 10 2 czyli 600 1.5e3 czyli 1.5 * 10 3 czyli 1500 3.4e-3 czyli 3.4 * 10 − 3 czyli 0.0034 Należy wziąć pod uwagę, że reprezentacja liczb rzeczywistych w komputerze jest niedoskonała i możemy otrzymywać wyniki o zauważalnej niedokładności. double Double — czyli “podwójny” — oznacza liczby zmiennoprzecinkowe podwójnej pre- cyzji. Oznacza to, że liczba taka zajmuje zazwyczaj w pamięci dwa razy więcej miejsca niż float (np. 64 bity wobec 32 dla float), ale ma też dwa razy lepszą dokładność. Domyślnie ułamki wpisane w kodzie są typu double. Możemy to zmienić dodając na końcu literę “f”: 1.5f (float) 1.5 (double) char Jest to typ znakowy, umożliwiający zapis znaków ASCII. Może też być traktowa- ny jako liczba z zakresu 0..255. Znaki zapisujemy w pojedynczych cudzysłowach, by odróżnić je od łańcuchów tekstowych (pisanych w podwójnych cudzysłowach). ’a’ ; ’7’ ; ’!’ ; ’$’ Cudzysłów ’ zapisujemy tak: ’\’’ a NULL (czyli zero, które między innymi kończy napisy) tak: ’\0’.  Więcej znaków specjalnych. Warto zauważyć, że typ char to zwykły typ liczbowy i można go używać tak samo jak typu int (zazwyczaj ma jednak mniejszy zakres). Co więcej literały znakowe (np. ’a’) są traktowane jako liczby i w języku C są typu int (w języku C++ są typu char). void Słowa kluczowego void można w określonych sytuacjach użyć tam, gdzie oczekiwa- na jest nazwa typu. void nie jest właściwym typem, bo nie można utworzyć zmiennej takiego typu; jest to “pusty” typ (ang. void znaczy “pusty”). Typ void przydaje się do zaznaczania, że funkcja nie zwraca żadnej wartości lub że nie przyjmuje żadnych parametrów (więcej o tym w rozdziale  Funkcje).  Można też tworzyć zmienne będące typu  “wskaźnik na void” Specyfikatory Specyfikatory to słowa kluczowe, które postawione przy typie danych zmieniają jego znaczenie. signed i unsigned Na początku zastanówmy się, jak komputer może przechować liczbę ujemną. Otóż w przypadku przechowywania liczb ujemnych musimy w zmiennej przechować jesz- cze jej znak. Jak wiadomo, zmienna składa się z szeregu bitów. W przypadku użycia ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz