PYTANIE 8 WYBRANE KRYTERIA LOKALIZACJI ELEMENTÓW PUNKTOWYCH
Lokalizacyjne kryterium popytu na usługi logistyczne Poszukuje się „najgęstszych” środowisk potencjalnego popytu „logistycznego” np. ze strony bloków funkcjonalnych KSL i tam lokalizuje się Ek,s Wybiera się taką lokalizację „x” elementu punktowego Ek,s, która daje największy potencjał zamówień, liczony w uogólnionej rocznej pracochłonności procesów przekształcających strumienie ładunków i towarzyszące im strumienie informacji, tzn. gdy suma: (x=1,2,...X) osiągnie wartość maksymalną.
Lokalizacyjne kryterium konkurencyjności w usługach logistycznych.
W tym kroku projektowym sprawdza się czy obiekt Ek,s, zaprojektowany w wyznaczonej największym popytem lokalizacji, zrealizuje procesy przekształceń przepływów strumieni ładunków i informacji tak, aby: - osiągnąć cenę obsługi logistycznej klientów, konkurencyjną do kosztów logistycznych ich własnych podsystemów logistycznych na wejściu i wyjściu ,
- osiągnąć cenę obsługi logistycznej klientów konkurencyjną w stosunku do ofert składanych klientom przez inny element punktowy (np.Ek+1,s-1) - ma to miejsce w przypadku nasyconego otoczenia logistycznego. Jeżeli dla lokalizacji „x” kryteria konkurencyjności nie są spełnione, sprawdza się je dla następnej co do wielkości . Procedurę tę można powtarzać dla wybranej grupy lokalizacji o największych zadaniach. Lokalizacyjne kryterium kosztu przejścia ładunków przez Ek,s. Trzecim kryterium jest minimalizacja wskaźnika kosztu przejścia jednostki ładunku przez element, wyrażony miernikiem: [zł/jł] gdzie: - roczne koszty eksploatacyjne elementu punktowego , - roczny przepływ jednostek ładunkowych przez element punktowy .
Uogólnionych tzn. sprowadzonych do wspólnego mianownika pracochłonności wynikających z przekształceń ze względu na przestrzeń (transport), czas (magazynowanie) i postać (przeładunki, rozdział i kompletacja). Najczęściej tańszy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)