Kształtowanie, modelowanie i utrzymanie wizerunku - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 273
Wyświetleń: 1162
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kształtowanie, modelowanie i utrzymanie wizerunku - wykład - strona 1 Kształtowanie, modelowanie i utrzymanie wizerunku - wykład - strona 2 Kształtowanie, modelowanie i utrzymanie wizerunku - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Wykład III 28.02.2011
Kształtowanie, modelowanie i utrzymanie wizerunku
4 podstawowe grupy otoczenia przy tworzeniu reputacji
Pracownicy
- zaufanie (pracowników względem siebie, kierownictwa do pracowników)
- delegowanie uprawnień (uczynienie ludzi współodpowiedzialnymi)
- wzbudzenie dumy z zatrudnienia w firmie (jest następstwem poprzednich)
inwestorzy - firma musi wykazać się konkretnymi efektami finansowymi
klienci - oddziaływanie na nich przez produkt i cenę produktu
(przedsiębiorstwo usługowo-handlowe - przez sposób obsługi; przemysłowe - produkt)
Społeczeństwo - społeczna odpowiedzialność Wszystko musi odbywać się w tym samym czasie.
Na co zwrócić uwagę przy kreowaniu wizerunku (i zarządzaniu nim)
Kierownictwo musi mieć przekonanie, że problemy z zakresu PR mają podstawowe znaczenie dla egzystencji i rozwoju firmy
Kierownictwo musi z góry określić cele, które służą kreowaniu reputacji
Każda grupa społeczna, która stanowi część publiczności powinno być jak najlepiej rozpoznana
Powinno być zapewnione życzliwe podejście kierownictwa do pracowników, którzy mają kontakt z otoczeniem
Należy zabiegać o dobre układy lokalne
Konieczne są badania marketingowe Działalności na rzecz budowania reputacji nie powinno się mieszać z konwencjonalną reklamą
W programie kreowania reputacji nie powinno stosować się taktyk agresywnych
Nie powinno się podejmować wysiłków kamuflujących negatywne cechy firmy, te cechy powinno się wyeliminować
Realizacja programu kreowania reputacji powinna być ciągła i konsekwentna Stosunki firmy z każdym segmentem otoczenia powinny być tak dalece osobiste jak to tylko możliwe
Działalność na rzecz kreowania reputacji musi być absolutnie szczera i uczciwa
Odpowiedzialność za treść i formę działalności na rzecz reputacji powinno się powierzyć członkowi najwyższego kierownictwa
Bez dobrej reputacji nie ma przyszłości
10 zasad przy kreowaniu wizerunku
Komunikowanie z otoczeniem powinno być rozpoczęte jak najwcześniej
Zanim zaplanuje się kampanię należy przeprowadzić badania rynku
Zaangażować najwyższe kierownictwo
Należy ustalić konkretne, czytelne i realistyczne cele
Skieruj działania do konkretnej grupy otoczenia
Trzeba być wiarygodnym, zdecydowanym , konsekwentnym i angażować otoczenie
Stwórz elastyczny, rozpoznawalny i poważny styl
Dać odbiorcom szansę na zareagowanie
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz