Korzyści zarządzania przez jakość
Przeprowadzone badania pokazują, że firmy posiadające certyfikowany system zarządzania są bardziej konkurencyjne od innych przedsiębiorstw w branży. W gronie znaczących korzyści znajdują się: a) korzyści zewnętrzne (rynkowe): - poprawa opinii klientów, wzrost zaufania klientów do marki firmy - podstawa do rozwoju i doskonalenia funkcjonowania firmy - cenne narzędzie marketingu - wzrost konkurencyjności na rynkach - poprawa współpracy z dostawcami i podwykonawcami
b) korzyści wewnętrzne (dla firmy): - ukierunkowanie na spełnianie oczekiwań klienta - uporządkowanie działań firmy, redukcja nieefektywnych działań, a tym samym wzrost efektywności przedsiębiorstwa - udoskonalenie i lepsze rozumienie procesów zachodzących w organizacji, precyzja w określaniu miejsc oraz prawdziwych przyczyn powstania błędów/niezgodności - wdrożenie/doskonalenie dokumentacji - poprawa jakości wyrobów i usług - obniżenie kosztów poprzez zmniejszenie ilości błędów, reklamacji i napraw - poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie i usprawnienie przepływu informacji - poprawa zadowolenia pracowników i zmiana ich mentalności, wzrost motywacji i efektywności pracy poprzez lepszy nadzór nad wynikami działań pracowników i monitorowanie ich działań - określenie wyraźnego zakresu odpowiedzialności i uprawnień dla całego personelu - usprawnienie wykorzystania czasu i zasobów Większość polskich organizacji, które zdecydowały się na certyfikację systemu jakości nie wyobraża sobie, żeby mogły powrócić do sytuacji sprzed wprowadzenia systemu.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)