Korzyści zarządzania przez jakość

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Korzyści zarządzania przez jakość - strona 1

Fragment notatki:

Korzyści zarządzania przez jakość
Przeprowadzone badania pokazują, że firmy posiadające certyfikowany system zarządzania są bardziej konkurencyjne od innych przedsiębiorstw w branży. W gronie znaczących korzyści znajdują się: a) korzyści zewnętrzne (rynkowe): - poprawa opinii klientów, wzrost zaufania klientów do marki firmy - podstawa do rozwoju i doskonalenia funkcjonowania firmy - cenne narzędzie marketingu - wzrost konkurencyjności na rynkach - poprawa współpracy z dostawcami i podwykonawcami
b) korzyści wewnętrzne (dla firmy): - ukierunkowanie na spełnianie oczekiwań klienta - uporządkowanie działań firmy, redukcja nieefektywnych działań, a tym samym wzrost efektywności przedsiębiorstwa - udoskonalenie i lepsze rozumienie procesów zachodzących w organizacji, precyzja w określaniu miejsc oraz prawdziwych przyczyn powstania błędów/niezgodności - wdrożenie/doskonalenie dokumentacji - poprawa jakości wyrobów i usług - obniżenie kosztów poprzez zmniejszenie ilości błędów, reklamacji i napraw - poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie i usprawnienie przepływu informacji - poprawa zadowolenia pracowników i zmiana ich mentalności, wzrost motywacji i efektywności pracy poprzez lepszy nadzór nad wynikami działań pracowników i monitorowanie ich działań - określenie wyraźnego zakresu odpowiedzialności i uprawnień dla całego personelu - usprawnienie wykorzystania czasu i zasobów Większość polskich organizacji, które zdecydowały się na certyfikację systemu jakości nie wyobraża sobie, żeby mogły powrócić do sytuacji sprzed wprowadzenia systemu.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz