KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA - sprzedaż produktu po danej cenie jest uzależniona od popytu na dane wyroby, który maleje wraz ze wzrostem ceny, a cena zależy od ilości wytwarzanych i sprzedawanych produktów. Producent nie jest tylko ”biorcą cen” i napotyka malejącą krzywą popytu na swe produkty.
KONKURENCJA MONOPOLISTYCZNA: -względnie duża liczba niezależnych przedsiębiorstw,
-przedmiotem produkcji są wyroby będące bliskimi, ale nie doskonałymi substytutami, różnią się od siebie cechami, które odróżniają go od produktów innych firm danego rynku(np. : lokalizacją, przywiązaniem klientów do marki),
-producent może do pewnego stopnia wpływać na wielkość swego udziału w rynku, kształtując ceny swojego produktu w stosunku do innych wyrobów w celu osiągnięcia ja największego zysku.
-np. : handel detaliczny, małe sklepiki osiedlowe, przemysł odzieżowy, zakłady usługowe(np. :fryzjer, restauracja),
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)