To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
EGZAMIN TMIR PYTANIE 2. Pojęcie kongestii, Przyczyny, Skutki, Rozwiązania ekonomiczne i techniczne. Kongestia - zatłoczenie na szlakach komunikacyjnych, zator, popularnie „ korek” Za mało funduszy od władz na rzecz transportu i infrastruktury transportu drogowego (zaliczyć do tego można niedostosowanie infrastruktury drogowej miasta do jego rozwoju społeczno – przestrzennego) , Nadmierny ruch drogowy (kiedy liczba pojazdów jest zbyt duża na danym odcinku drogi), Wypadki i awarie na szlaku komunikacyjnym, Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna na pośrednich skrzyżowaniach, Brak odpowiednich pasów ruchu dla publicznej komunikacji zbiorowej, Niestosowanie się kierowców samochodów ciężarowych do zalecanych objazdów, Złe nawyki kierujących pojazdami osobowymi (niestosowanie się do przepisów ruchu drogowego, np.: zachowanie odstępów między pojazdami, wymuszanie pierwszeństwa itp.), Zła organizacja ruchu podczas remontów dróg, Brak obwodnic w większych miastach, Wielogodzinne zakorkowanie strategicznych ulic miast, Negatywne odruchy i samopoczucie kierowców (tzw. chamstwo), Wypadki, potrącenia pieszych i większa gęstość spalin emitowana na danym odcinku drogi, Zwiększenie kosztów eksploatacji pojazdów, Straty związane z czasem trwania przewozów i warunków ich wykonania (dotyczy głównie publicznego transportu zbiorowego), Spadek atrakcyjności inwestycyjnej miasta (inwestorzy nie chcą inwestować w grunty przylegające do zakorkowanych szlaków), Wydłużenie czasu jazdy środkami publicznej komunikacji zbiorowej co wpływa na niechęć społeczeństwa do przemieszczania się za jej pomocą, W przypadku biletów czasowych na przejazd, po przekroczeniu czasu można otrzymać mandat za utratę ważności biletu, Zmniejszenie przepływu towarów przez miasto. Jeden bilet umożliwiający przejazd na wszystkich trasach podczas świąt, uroczystości i imprez masowych w danym mieście by zachęcić ludzi do używania transportu miejskiego, Darmowe linie umożliwiające dostanie się do centrów handlowych i supermarketów, Wprowadzenie opłat za korzystanie z dróg i ulic (tzw. MYTO), Elastyczna polityka transportowa. Zmiana organizacji ruchu podczas godzin szczytu. Stosowanie BUSPASÓW. Stosowanie PARK & RIDE i komunikacyjnych węzłów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)