Kongestia w miastach i aglomeracjach

Nasza ocena:

3
Pobrań: 126
Wyświetleń: 2730
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kongestia w miastach i aglomeracjach  - strona 1 Kongestia w miastach i aglomeracjach  - strona 2 Kongestia w miastach i aglomeracjach  - strona 3

Fragment notatki:

EGZAMIN TMIR PYTANIE 2.   Pojęcie kongestii,   Przyczyny,   Skutki,   Rozwiązania ekonomiczne i techniczne.          Kongestia - zatłoczenie  na szlakach  komunikacyjnych, zator,  popularnie „ korek”    Za mało funduszy od władz na rzecz transportu i infrastruktury  transportu drogowego (zaliczyć do tego można niedostosowanie  infrastruktury drogowej miasta do jego rozwoju społeczno –  przestrzennego) ,    Nadmierny ruch drogowy (kiedy liczba pojazdów jest zbyt duża na  danym odcinku drogi),   Wypadki i awarie na szlaku komunikacyjnym,   Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna na pośrednich  skrzyżowaniach,   Brak odpowiednich pasów ruchu dla  publicznej komunikacji  zbiorowej,   Niestosowanie się kierowców samochodów ciężarowych do  zalecanych objazdów,   Złe nawyki kierujących pojazdami osobowymi (niestosowanie się do  przepisów ruchu drogowego, np.: zachowanie odstępów między  pojazdami, wymuszanie pierwszeństwa itp.),   Zła organizacja ruchu podczas remontów dróg,   Brak obwodnic w większych miastach,       Wielogodzinne zakorkowanie strategicznych ulic miast,   Negatywne odruchy i samopoczucie kierowców (tzw. chamstwo),   Wypadki, potrącenia pieszych i większa gęstość spalin  emitowana na danym odcinku drogi,   Zwiększenie kosztów eksploatacji pojazdów,   Straty związane z czasem trwania przewozów i warunków ich  wykonania (dotyczy głównie publicznego transportu  zbiorowego),   Spadek atrakcyjności inwestycyjnej miasta (inwestorzy nie chcą  inwestować w grunty przylegające do zakorkowanych szlaków),   Wydłużenie czasu jazdy środkami publicznej komunikacji  zbiorowej co wpływa na niechęć społeczeństwa do  przemieszczania się za jej pomocą,   W przypadku biletów czasowych na przejazd, po przekroczeniu  czasu można otrzymać mandat za utratę ważności biletu,   Zmniejszenie przepływu towarów przez miasto.     Jeden bilet umożliwiający przejazd na  wszystkich trasach podczas świąt,  uroczystości i imprez masowych w danym  mieście by zachęcić ludzi do używania  transportu miejskiego,   Darmowe linie umożliwiające dostanie się  do centrów handlowych i supermarketów,   Wprowadzenie opłat za korzystanie z dróg i  ulic (tzw. MYTO),   Elastyczna polityka transportowa.    Zmiana organizacji ruchu podczas godzin szczytu.    Stosowanie BUSPASÓW.      Stosowanie PARK & RIDE i komunikacyjnych węzłów  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz