Kongestia transportowa w regionach

Nasza ocena:

5
Pobrań: 497
Wyświetleń: 3402
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kongestia transportowa w regionach  - strona 1 Kongestia transportowa w regionach  - strona 2 Kongestia transportowa w regionach  - strona 3

Fragment notatki:

Przyczyny i skutki  kongestii transportowej  w regionach oraz  proponowane  rozwiązania – przypadki  europejskie.  •Pojęcie kongestii,  •Przyczyny,  •Skutki,  •Proponowane rozwiązania    Zakres prezentacji  Pojęcie kongestii    Kongestia -  zatłoczenie na szlakach  komunikacyjnych, zator,  popularnie „ korek”      Przyczyny  • niedoinwestowanie transportu i infrastruktury transportowej,  w tym także niedostosowanie infrastruktury regionów/gmin  do ich rozwoju społeczno-przestrzennego,  • różnice między społecznymi a prywatnymi kosztami  transportu,  • modyfikacja, remont bądź przebudowa dróg,  • konieczność kontroli pojazdów, ładunków,  • nieprzewidziane sytuacje na drogach ( takie jak wypadki,  awarie),  • często powtarzające się łamanie przepisów przez kierowców,  • zła organizacja, lub jej brak, objazdów podczas remontów  dróg,  Skutki  • zwiększenie kosztów eksploatacji pojazdów (wzrastają  nawet o 30 %),  • straty związane z czasem trwania przewozów i  warunków ich wykonania,  • strata czasu użytkowników transportu, uciążliwość  podróży,  • koszty zanieczyszczenia środowiska, ich wzrost jest  pochodną zmian w sposobie poruszania się pojazdów  przypadających na jednostkę pokonywanej odległości,  • negatywny wpływ na gospodarstwa domowe (koszty  eksploatacyjne, spadek jakości życia),  • wzrost liczby kolizji drogowych, wypadków,    Rozwiązania  • efektywne zarządzanie ruchem wdrażając  inteligentne systemy transportowe,   • wzrost nakładów na infrastrukturę,  • promocja transportu kombinowanego,  • nocny system dostaw (ograniczenie ruchu  tranzytowego),  • lepszy dojazd do obwodnic miast,  • stosowanie metody ‘carpooling’,  • Wprowadzenie opłat za korzystanie z dróg i ulic  (tzw. MYTO),    Przykłady europejskich rozwiązań  Budowa ścieżek  rowerowych przy  ulicach. Przytoczonym  przykładem jest trasa  rowerowa wzdłuż kanału  Amsterdam - Ren  (Amsterdam-Rijnkanaal).  Dopuszczalna prędkość  na odcinkach  z mijankami wynosi  60 km/h, a na wspólnych  z ruchem rowerowym -  30 km/h.  Przykłady europejskich rozwiązań    Kolejnym przykładem stosowanym w  zachodnich krajach Europy jest otwieranie  poszczególnych pasów autostrady, jeśli  sytuacja tego wymaga. Mowa tu o ruchu w  przeciwnym kierunku, lub dodatkowym pasem  znajdującym się na środku autostrady,  uruchamianym w nagłych przypadkach, np.  wypadkach, bądź korkiem.  Przykłady europejskich rozwiązań  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz