Koncepcja sil pola. (Miller)
Łaczy 2 kwestie- dlaczego dorośli podejmuja lub nie dzialania edukacyjne oraz dlaczego rozne warstwy społeczne tak się pod tym względem roznia.
Integracja potrzeb Maslowa i teorii społecznej oraz teorii pola Lewina.
Poziom zaspokajania potrzeb i rozna syt.spoleczna dla każdej grup(zlaezna od pracy, wolnego czasu,preferowanych wartości) .
Osoby z niższych klas soplecznych oraz o niezaspokojonych potrzebach podstawowych wola proste , krotkie formy oswiaty utylitarnej. (np.zawodowka)
Przeciwna grupa woli edukacje sluzaca samorealizacji.
Porównanie niższej kasy niżeszj(1) oaz niższej klasy średniej(2):
1) -glownie od wpływem sil negatywnych -niezaspokojenie potrzeb podst
- orientacja dzilaniowa (edukacji sprzyja orientacja kontemplacyjna)
-, zmiana technologii wytwarzaniam ,
- brak pewności czy edukacja pozwoli na lepsza prace
- orientacja na grupy koleznskiek otre nie akceptuja glownie edukacji
Dlatego motywacja edukacyjna jest na niskim poziomie.
2) - maja zaspokojone potrzeby podst; - pozytywny stos.do edukacji(przez dotychczasowe sukcesy);
- podzielaja system wartości klasy średniej-to kladzien acisk na ruchliwość i osiganie wysokiej pozycji społecznej i koncentracja na zaspokajaniu potrzeb w środowisku rodziny a nie grupy koleżeńskiej)
To ze aktywność edukacyjna jest zalezna od struktury klasowej wskazuje ze nie warto stosowac ideologii andragogicznych. Edukacja nie stanowi instrumentu demokratyzacji sotsunkow społecznych.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)