KONCEPCJA ROZWOJU SPÓŁKI
NA PRZYKŁADZIE ODDZIAŁU
ZAKŁADU GAZOWNICZEGO
Misja Spółki Pragniemy dostarczać bezpieczną energię.
Strategia Spółki Długookresowe cele podstawowe
trwała, rosnąca obecność na rynku energii
uzyskanie trwałej przewagi nad konkurentami
zdobycie atrakcyjnych stałych odbiorców
Wartości solidność
profesjonalizm
Strategiczne cele Spółki osiągnięcie poziomu sprzedaży (np. 2 mln m 3 gazu);
wzrost sprzedaży;
uzyskanie 5 stałych dostawców w 2003
Kluczowe czy nniki sukcesu dostęp do zasobów
cena
kompetencje zespołów
Perspektywy rozwoju branży dystrybucji gazu Dostępność gazu ziemnego, ciągłość dostaw, oraz korzyści wynikające z jego zastosowania pozwalają prognozować, że w najbliższych latach nastąpi dalszy wzrost sprzedaży tego paliwa.
Nie we wszystkich jednak grupach ten wzrost będzie przebiegał tak dynamicznie jak dotychczas, a uzależnione jest to przede wszystkim od ceny jednostkowej gazu ziemnego, rozwiązań prawnych oraz od wysokości nakładów inwestycyjnych na nowe inwestycje gazowe.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SPÓŁCE Przedmiot działalności spółki dystrybucyjnej Spółka realizuje następujące funkcje:
dystrybucja i sprzedaż paliw gazowych
obsługa handlowa odbiorców
obsługa techniczna odbiorców
działalność inwestycyjna i remontowa
OTOCZENIE RYNKOWE 1. Konkurencja Na obszarze swojego działania Zakład Gazowniczy teoretycznie nie posiada żadnej bezpośredniej konkurencji.
Na terenie naszego działania konkuruje z nami Zielonogórski Zakład Nafty i Gazu, który oferuje odbiorcom gaz bezpośrednio ze złóż kopalnianych. Na razie jest to zjawisko marginalne, ale w przyszłości może przyjąć znacznie większe rozmiary.
Do konkurencyjnych mediów energetycznych działających na terenie działania Zakładu Gazowniczego należą:
Energetyka działająca na obszarze zbliżonym do naszego. Dostawcy gazu płynnego np. Gaspol, Shellgas, BPgas oraz wielu mniejszych - niezgazyfikowane tereny wiejskie.
Dostawcy oleju opałowego. Obszar ich działania jest zbliżony do obszaru dostawców gazu płynnego
(…)
… inwestycji gazowych.
pożądane usługi dodatkowe:
całodobowa obsługa techniczna, doradztwo techniczne, audyty energetyczne, pomoc w uzyskaniu kredytów na inwestycje gazowe
preferencje cenowe:
uzależnienie ceny gazu ziemnego od wielkości, cyklu oraz sezonowości poboru. działania promocyjno - marketingowe:
analizy i badania rynku i konkurencji, reklama w specjalistycznych pismach, promocja osobista, działalność z zakresu Public Relations
Odbiorcy przemysłowi
optymalny sposób świadczenia usługi:
kompleksowość oraz wysoka jakość dostarczonej usługi z gwarancją bezpieczeństwa i ciągłości dostaw. Współfinansowanie, a w przypadkach uzasadnionych ekonomicznie finansowanie inwestycji gazowych.
pożądane usługi dodatkowe:
całodobowa obsługa techniczna w pełnym zakresie, specjalistyczna doradztwo techniczne, kredytowanie odbiorcy
preferencje cenowe:
negocjowanie warunków cenowych uzależnione od wielkości zużycia, cyklu poboru oraz sezonowości.
działania promocyjno - marketingowe:
analizy i badania rynku i konkurencji, działania z zakresu Public Relations, promocja osobista, specjalistyczna reklama prasowa, sympozja i szkolenia.
PRACOWNICY
1. System szkoleń i doskonalenia zawodowego
1.1. Zdefiniowanie celów:
zapewnienie…
… %
15,4 %
16,0 %
- gospodarstwa domowe
65,6 %
65,6 %
64,6 %
- pozostali
19,0 %
19,0 %
19,4 %
4. Strategia marketingowa - określenie dla każdej z grup klientów
Odbiorcy domowi:
optymalny sposób świadczenia usługi:
kompleksowa, szybka i fachowa obsługa; pożądane usługi dodatkowe:
doradztwo techniczne, pomoc w uzyskaniu kredytów na inwestycje gazowe, obsługa techniczna(24h)
preferencje cenowe:
zróżnicowanie…
…. duże obiekty przemysłowe, handlowe, użyteczności publicznej.
wykorzystanie gazu ziemnego jako paliwa w transporcie samochodowym np. komunikacja miejska, usługi transportowe.
2. Planowane nakłady na rozbudowę sieci gazowej.
2000r - 3.600 tys. zł
2001r - 3.780 tys. zł
2002r - 4.000 tys. zł
2003r - 4.200 tys. zł
Uzasadnienie:
pozyskanie nowych dużych odbiorców
poprawa zasilania sieci - względy techniczne…
… ziemnego w Zakładzie Gazowniczym.
odbiorcy przemysłowi - obserwowany przyrost
odbiorcy instytucjonalni - odbiorcy posiadający kotłownie gazowe, które wytwarzają ciepło do ogrzewania budynków użyteczności publicznej - obserwowany dynamiczny przyrost
Siła przetargowa odbiorców.
Nabywcami gazu ziemnego są zarówno odbiorcy domowi jak i przemysłowi. Pierwsi z uwagi na duże rozproszenie, niską sprzedaż…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)