KOLEJNOŚC WYKONYWANYCH ZADAŃ PILOTA W CZASIE WYCIECZKI wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 2247
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
KOLEJNOŚC WYKONYWANYCH ZADAŃ PILOTA W CZASIE WYCIECZKI wykład - strona 1

Fragment notatki:

Tematem wykładu jest kolejność wykonywanych zadań pilota w czasie wycieczki autokarowej. Notatka na ponad 1 stronę w formacie doc. W treści notatki takie pojęcia jak: czas pojawienia się pilota, załadunek bagażu, jak się przedstawiać, sprawdzenie dokumentów, postój fizjologiczny, jakie informacje w czasie podróży powinien podawać pilot.

KOLEJNOŚC WYKONYWANYCH ZADAŃ PILOTA W CZASIE WYCIECZKI
AUTOKAROWEJ:
Pilot pojawia się w miejscu spotkania z około 30-to minutowym wyprzedzeniem.
• Pilot wchodzi do autokaru i wita się z kierowcą.
• Pilot zabezpiecza swoje bagaże w części pasażerskiej autokaru np. pod przednim
siedzeniem.
• Pilot stojąc na stopniach wejściowych głośno informuje turystów o jaką wycieczkę
chodzi podając jej termin, kierunek wyjazdu i biuro podróży organizujące imprezę.
Zalecany jest rozpocząć załadunek bagaży w pierwszej kolejności od strony prawej
autokaru. Gdy kierowca i pozostali turyści z bagażami przejdą na lewą stronę
autokaru, pilot pozostaje po prawej stornie przy drzwiach wpuszczając według listy
osoby, które już bagaże w kufrach umieściły.
• Pilot nie wyczytuje nazwisk turystów, w miarę jak zgłaszają się oni do niego podając
swoje imiona, nazwiska. Pilot zaznacza na liście wchodzących do autokaru. Drugie
drzwi w tym czasie są zamknięte.
• Po umieszczeniu w kufrach bagażu kierowca zamyka drzwi. Przy wyłączonym silniku
autokaru stojąc twarzą do siedzących turystów pilot oficjalnie przez mikrofon wita
wszystkich turystów w imieniu biura podróży jak i również w swoim własnym.
• Pilot podaje swoje imię i nazwisko. Zapewnia jednocześnie, że dołoży wszelkich
starań, aby wyjazd należał do udanych i jeżeli turyści mieli by jakiekolwiek pytania,
uwagi, zastrzeżenia, wątpliwości, pytania i życzenia to prosi aby zwracali się z nimi
bezpośrednio do niego a on postara się aby zastrzeżenia uwzględnić, wątpliwości
wyjaśnić a na pytania udzielić odpowiedzi.
• Pilot powinien przedstawić kierowcę autokaru z imienia i nazwiska, wyjaśniając,
że reprezentuje on to samo biuro podróży i że on również uczyni wszystko aby
bezpiecznie i na czas dowieźć grupę na kolejne miejsca przewidziane programem
imprezy.
• Pilot prosi turystów o sprawdzenie czy mają przy sobie swoje paszporty, czy
paszporty są rzeczywiście ich, czy są podpisane, czy paszport jeszcze jest ważny
minimum trzy miesiące.
• Gdy wszyscy uczestnicy wyjazdu są w autokarze, posiadają paszporty przy sobie,
pilot siada na fotelu obok kierownicy. Kierowca dopiero wtedy włącza silnik i rusza
w trasę. Resztę informacji turystom przekazuje pilot przez mikrofon siedząc w fotelu,
obserwując równocześnie sytuacje na drodze. W sytuacji kolizji jest on (pilot)
pierwszym i najczęściej jedynym świadkiem dla kierowcy autokaru. W tym samym
czasie pilot przedstawia turystom harmonogram najbliższych zdarzeń.
• Decydując się na postój fizjologiczny pilot powinien określić czas postoju. Powinien
również wcześniej wyliczyć proporcje płci w swojej grupie. Wiąże się to z ilością


(…)

… ostrożności przy przenoszeniu bagaży z
autokaru do hotelu. Ostrzega przed złodziejami.
• W trakcie kolacji pilot informuje grupę o godzinie i miejscu śniadania w dniu
następnym, informuje również, że recepcja hotelowa ma pełna listę uczestników z
numerami zajmowanych pokoi.

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz