kierowanie zespołami - tworzenie stereotypów, omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 679
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
kierowanie zespołami - tworzenie stereotypów, omówienie - strona 1 kierowanie zespołami - tworzenie stereotypów, omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Tworzenie stereotypów Stereotyp: odnoszenie domniemanej cechy pewnej klasy ludzi (na przykład należącej do określonej płci lub rasy) do jednostki należącej do tej klasy, mimo iż ta jednostka niekoniecznie musi się odznaczać tą cechą.
Luka zarobkowa : różnica między możliwościami zarabiania pracowników o podobnym wykształceniu, ale
odmiennej przynależności rasowej.
Syndrom obrotowych drzwi : trudności z utrzymaniem pracowników należących do mniejszości, którzy czując się nieswojo w środowisku firmy, odchodzą z niej.
Sześć argumentów Taylora Coxa Argument kosztowy - organizacja, która nie potrafi pokierować zagadnieniami wielokulturowości, ponosi większe straty.
Argument dotyczący pozyskania zasobów ludzkich - firmy, które potrafią rozwiązać problem wielokulturowości, zdobędą przewagę nad innymi w zatrudnianiu robotników z wielu grup mniejszości.
Argument rynkowy - organizacje poprawnie rozwiązujące problemy wielokulturowości, lepiej poznają rynki obejmujące grupy mniejszości i kobiet.
Argument dotyczący twórczości - ludzie wywodzący się z rozmaitych środowisk mogą być bardziej twórcze.
Argument rozwiązywania problemów - potrafią lepiej rozwiązywać problemy.
Argument dotyczący elastyczności problemu - umiejętne pokierowanie różnorodnością kultur zwiększa możliwości dostosowania się organizacji jej elastyczności.
Podsumowanie Określić główne elementy kultury organizacji. Kultura jest nieodzowną częścią organizacji. Kultura organizacji stanowi odbicie tego, w jaki sposób ta organizacja pragnie radzić sobie ze swoim środowiskiem. Kultura istnieje na trzech poziomach: artefaktów, uznawanych wartości i podstawowych założeń.
Omówić związek między powodzeniem organizacji a jej kulturą. Kultura organizacji wywiera wpływ na jej powodzenie. Wpływa bowiem na wewnętrzne oddziaływania wzajemne, a także efektywność finansową.
Zdefiniować wielokulturowość i różnorodność według rozmaitych kryteriów. Wielokulturowość odnosi się do rozmaitości kultur, z których wywodzą się członkowie organizacji. Różnorodność dotyczy natomiast współistnienia ludzi wywodzących się z tych odmiennych kultur.
Dostrzec niektóre przeszkody w doprowadzaniu do wyczulenia kultury organizacji na wielokulturowość. Aby kultura organizacji była wyczulona na wielokulturowość, musi zwalczać takie przeszkody, jak na
przykład syndrom szklanego pułapu, molestowanie seksualne, syndrom obrotowych drzwi i dyskryminację
ludzi starszych.
Wyróżnić niektóre sposoby zarządzania w wielokulturowym świecie. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz