Kultura i wielokulturowość Kultura: złożona mieszanka założeń, zachowań, opowieści, mitów, przenośni i innych koncepcji, które składają
się na definicję tego, co oznacza przynależność do danego społeczeństwa.
Kultura organizacji : zbiór ważnych pojęć, takich jak normy, wartości, postawy i przekonania, wspólnych dla
członków organizacji.(np. wszyscy pracownicy chodzą w białych koszulach, dożywotnia umowa o pracę, rozpoczynanie narad od tego samego tematu itp.)
Jak kobieta widzi zmiany: Godfrey nakreśla nowy zbiór wartości, zwiastujący pojawienie się nowej kultury przedsiębiorstwa Pracuj, żyj, kochaj, ucz się -- zamiast: „pracuj, pracuj, pracuj”
Dąż do sensu istnienia i pieniędzy -- zamiast „ jedynie do pieniędzy”
Stwarzaj sieci wzajemnych stosunków - zamiast „hierarchii władzy”
Nie czyń drugiemu szkody - zamiast „niech się strzeże nabywca”
Dbaj o utrzymanie zasobów - zamiast „wykorzystaj albo pozbądź się”
Rośnij w naturalny sposób - zamiast „rośnij szybko”
Dbaj o pracę i rodzinę - zamiast „albo praca, albo rodzina”
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)