Języki programowania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1239
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Języki programowania - strona 1 Języki programowania - strona 2 Języki programowania - strona 3

Fragment notatki:


Wprowadzenie Tematyka i program wykładów Języki  programowania Czy hipoteza Sapira-Whorfa jest  prawdziwa w informatyce? Wybór języka   rozpowszechniony język ogólnego przeznaczenia   język imperatywny   precyzyjna i obszerna składnia   paradygmat strukturalny (podejście obiektowe będzie omawiane podczas  zajęć z Projektowania i Programowania Obiektowego)   silne typowanie   język pośredniego poziomu (bliski sprzętowi model pamięci, ręczne zarządzanie  pamięcią, średniego stopnia abstrakcja od podłoża  sprzętowego)   podstawowe struktury danych (rozbudowane struktury danych będą omawiane  podczas przedmiotu Algorytmy i struktury danych) Kandydatury języków Odpowiednie Nieodpowiednie C Pascal odpowiedni do nauki  przestarzały zdyscyplinowanego  VisualBASIC programowania laicka składnia C++ w naturalny sposób  PHP wprowadza obiektowość specjalistyczny Java...? JavaScript elegancka, ale izoluje  niejednoznaczny programistę od detali  Ruby sprzętowych i  implementacyjnych wieloparadygmatowy Dlaczego nie zacząć od Javy? The Pitfalls of Java as a First Programming Language (...) Zaobserwowaliśmy w New York University, że kursy programowania w Javie  nie przygotowywały studentów do pierwszych przedmiotów systemowych, nie  mówiąc o bardziej zaawansowanych. Studenci mieli problemy z pisaniem  programów, które nie miały interfejsu graficznego; nie czuli związku między kodem  źródłowym programu, a tym, co hardware faktycznie wykona; a także (co najgorsze)  zupełnie nie rozumieli semantyki wskaźników, przez co używanie języka C w  programowaniu systemowym stawało się trudnym wyzwaniem. Nieodparte piękno programowania polega na redukowaniu złożonych procesów  do niewielkiego zbioru elementarnych operacji. Java zamiast to piękno eksponować,  zachęca programistę do rozwiązywania problemów metodą hydraulika w magazynie:  przegrzebując mnóstwo szuflad (czyli pakietów) w końcu znajdziemy jakiś gadżet  (czyli klasę), który z grubsza robi to, czego szukamy. Jak on to robi, to nieważne! Rezultatem jest student, który umie sklecić prosty program, ale nie wie, jak  programować. Dalszą pułapką wczesnego używania bibliotek i frameworków Javy  jest to, że student nie może wykształcić poczucia kosztów wykonania napisanego  kodu, ponieważ jest niezwykle ciężko poznać, co użycie jakiejś metody w  rzeczywistości wywoła. (...) Robert B.K. Dewar, Edmond Schonberg:  Computer Science Education: Where Are the Software Engineers of Tomorrow?  CrossTalk, styczeń 2008 Narzędzia  programistyczne Standardem w pracach  programistycznych jest korzystanie  ze zintegrowanych środowisk  deweloperskich IDE

(…)

… nie przyjmując religii lub nie wyzbywając się tej, którą wyznajesz). (...)
Rozwijaj analityczny słuch muzyczny
(...) Naucz się dobrze grać na jakimś instrumencie muzycznym lub śpiewać.
Naucz się doceniać kalambury i zabawy słowne
W wolnym czasie
Przeglądaj Internet
oszczędzaj lasy,
zostaw książki w muzeum
Dyskutuj
dopiero rozmowa z innymi
ludźmi pozwoli ci zrozumieć
pytania, jakie zadajesz
Rozwijaj się
znajdź…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz