To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wprowadzenie Tematyka i program wykładów Języki programowania Czy hipoteza Sapira-Whorfa jest prawdziwa w informatyce? Wybór języka rozpowszechniony język ogólnego przeznaczenia język imperatywny precyzyjna i obszerna składnia paradygmat strukturalny (podejście obiektowe będzie omawiane podczas zajęć z Projektowania i Programowania Obiektowego) silne typowanie język pośredniego poziomu (bliski sprzętowi model pamięci, ręczne zarządzanie pamięcią, średniego stopnia abstrakcja od podłoża sprzętowego) podstawowe struktury danych (rozbudowane struktury danych będą omawiane podczas przedmiotu Algorytmy i struktury danych) Kandydatury języków Odpowiednie Nieodpowiednie C Pascal odpowiedni do nauki przestarzały zdyscyplinowanego VisualBASIC programowania laicka składnia C++ w naturalny sposób PHP wprowadza obiektowość specjalistyczny Java...? JavaScript elegancka, ale izoluje niejednoznaczny programistę od detali Ruby sprzętowych i implementacyjnych wieloparadygmatowy Dlaczego nie zacząć od Javy? The Pitfalls of Java as a First Programming Language (...) Zaobserwowaliśmy w New York University, że kursy programowania w Javie nie przygotowywały studentów do pierwszych przedmiotów systemowych, nie mówiąc o bardziej zaawansowanych. Studenci mieli problemy z pisaniem programów, które nie miały interfejsu graficznego; nie czuli związku między kodem źródłowym programu, a tym, co hardware faktycznie wykona; a także (co najgorsze) zupełnie nie rozumieli semantyki wskaźników, przez co używanie języka C w programowaniu systemowym stawało się trudnym wyzwaniem. Nieodparte piękno programowania polega na redukowaniu złożonych procesów do niewielkiego zbioru elementarnych operacji. Java zamiast to piękno eksponować, zachęca programistę do rozwiązywania problemów metodą hydraulika w magazynie: przegrzebując mnóstwo szuflad (czyli pakietów) w końcu znajdziemy jakiś gadżet (czyli klasę), który z grubsza robi to, czego szukamy. Jak on to robi, to nieważne! Rezultatem jest student, który umie sklecić prosty program, ale nie wie, jak programować. Dalszą pułapką wczesnego używania bibliotek i frameworków Javy jest to, że student nie może wykształcić poczucia kosztów wykonania napisanego kodu, ponieważ jest niezwykle ciężko poznać, co użycie jakiejś metody w rzeczywistości wywoła. (...) Robert B.K. Dewar, Edmond Schonberg: Computer Science Education: Where Are the Software Engineers of Tomorrow? CrossTalk, styczeń 2008 Narzędzia programistyczne Standardem w pracach programistycznych jest korzystanie ze zintegrowanych środowisk deweloperskich IDE
(…)
… nie przyjmując religii lub nie wyzbywając się tej, którą wyznajesz). (...)
Rozwijaj analityczny słuch muzyczny
(...) Naucz się dobrze grać na jakimś instrumencie muzycznym lub śpiewać.
Naucz się doceniać kalambury i zabawy słowne
W wolnym czasie
Przeglądaj Internet
oszczędzaj lasy,
zostaw książki w muzeum
Dyskutuj
dopiero rozmowa z innymi
ludźmi pozwoli ci zrozumieć
pytania, jakie zadajesz
Rozwijaj się
znajdź…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)