To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ITS W POLITYCE TRANSPORTOWEJ Polityka ITS; ITS w polityce transportowej UE ITS jako element TEN-T Inicjatywa E-Freight Multimodal Journal Plannes ITS w programach rozwojowych Organizacje ITS Biała Księga CTP 2001; Wskazuje się na konieczność rozwoju inteligentnych systemów transportowych, gdzie kluczowymi elementami mają być; 1) system nawigacji satelitarnej Galileo 2) szerokie rozpowszechnienie inteligentnych systemów transportu drogowego 3) rozwój ERTMS 4) ujednolicenie systemu zarzadzania ruchem 5) system monitoringu i zarządzania ruchem statków morskich *Rewizja Białej Księgi CTP 2001 – 2005 „Raport połówkowy” - w dokumencie mówi się o konieczności rozwoju ITS a także o; inteligentnej mobilności inteligentnej logistyce inteligentnych pojazdach inteligentnej infrastrukturze transprtowej inteligentnych systemach poboru opłat za korzystanie z infrastruktury DYREKTYWA ITS (2010/40/UE) dyrektywa parlamentu Europejskiego i Rada w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsu z innymi rodzajami transportu obszary priorytetowe stosowania ITS; 1) zapewnienie dostępnych na terenie całej UE usług w zakresie informacji o podróżach z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu 2) zapewnienie dostępnych w całej UE usług informacyjnych w czasie rzeczywistym dotyczących ruchu 3) przygotowanie danych i procedur dla dostarczenia powszechnych informacji o ruchu związanym z bezpieczeństwem drogowym 4) zharmonizowanie zapewnienie interoperacyjnych usług E-call na terenie UE 5) zapewnienie usług informacyjnych o bezpiecznych i chronionych miejscach parkingowych dla samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych PROJEKTY TMS realizowanie w ramach TEN-T ITS (7) Galileo (1) ERMTS (71) SESAR (6) RIS (15) Projekt E-Freight ( e-Maritime, TAF/TSI, IATA, ITS, RIS); 1) Poprawa regulacji w celu utworzenia bardziej dynamicznego otoczenia biznesowego 2) Promocja zrównoważonego rozwoju 3) Wzmocnienie rynku wewnętrznego i konkurencyjności Cele projektu E-Freight; 1) Standard wymiany informacji pomiędzy różnymi gałęziami transportu 2) Stworzenie zunifikowanego Europejskiego Dokumentu Transportowego 3) Stworzenie „jednego okienka” dla procedur administracyjnych 4) Uproszczenie, harmonizacja formalności granicznych dla wszystkich gałęzi TAF/TSI; Aplikacje dla przewozów towarowych, w tym systemy informatyczne (monitorowanie
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)