Istota zarządzania

Nasza ocena:

5
Pobrań: 14
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Istota zarządzania  - strona 1 Istota zarządzania  - strona 2

Fragment notatki:

WYKŁAD 2 16.03.2003 ISTOTA ZARZĄDZANIA Istotą zarządzania jest dokładne poznanie, czego się oczekuje od ludzi a następnie dopilnowanie, aby wykonali to w najtańszy i najlepszy sposób.
ZARZĄDZANIE - to zestaw działań obejmujących planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie skierowanych na zasoby działań wykonywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny. Elementy procesu zarządzania: Planowanie i podejmowanie decyzji ZASOBY: Organizowanie Ludzkie
Przewodzenie Finansowe
Kontrolowanie Rzeczowe
Informacyjne  ZARZĄDZANIE :
Planowanie
 
Organizowanie
 
Przewodzenie
 
Kontrolowanie

CELE PLANOWANIE jest to wytyczanie celów organizacji i określenie sposobu ich najlepszej organizacji. PLANOWANIE jest to proces rozwiązywania antycypowanych problemów praktycznych polegających na poszukiwaniu sposobów działania i doborze środków zapewniających ich realizację.
Plan powinien być realny, zbilansowany, skuteczny, optymalny. Organizowanie to proces logicznego grupowania działań i zasobów.
W procesach organizowania jest określenie sposobów wykorzystywania w celu sprawienia by członkowie organizacji współpracowali ze sobą w celu realizowania celów.
RODZAJE MENADŻERÓW: Kryterium wg szczebla: Menadżer najwyższego stopnia
Menadżer średniego stopnia
Menadżer pierwszej ligi Kryterium wg zainteresowania: Menadżer marketingu / pozyskiwanie klientów /
Menadżer finansów
Menadżer eksploatacji
Menadżer administracyjny
Piramida menadżerów: Źródła umiejętności kierowniczych: Wykształcenie i system uzupełniania wiedzy
Predyspozycje psychiczne i intelektualne
Doświadczenie w pracy
ROLE MENEDŻERSKIE: Menadżerowie w okresie zarządzania pełnią pewne role: Są to role: Interpersonalne
Informacyjne
Decyzyjne
W ramach roli INTERPERSONALNEJ menadżerowie pełnią funkcje:
Reprezentanta - reprezentowanie firmy
Przywódcy - przewodnictwo innym
Łącznika - koordynacja działań
W ramach roli INFORMATYCZNEJ- menadżerowie pełnią funkcję:
Obserwatora - śledzenie sytuacji wokół
Propagatora - zachęcanie ludzi do danego celu
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz