Istota restrukturyzacji produktowej
Cel -zmiany w dotychczasowe] ofercie przedsiębiorstwa i restrukturyzacja w u kładzie
produkt-rynek.
Celem prostych zmian w ofercie (portfelu produktów) przedsiębiorstwa było:
-zwiększenie produkcji i sprzedaży dóbr generujących większość jego
dotychczasowych przychodów;
-odchodzenie od produktów nierentownych i pozbawionych perspektyw rynkowych.
Restrukturyzacja portfela produktów była konsekwencją przyjęcia orientacji rynkowej i
wynikającego z nie] sposobu postrzegania własnych wyrobów nie tyle jako efektów
stosowanych procesów technologicznych, ile dóbr zaspokajających określone potrzeby
finalnych nabywców.
Wymagało to:
-rozeznania sytuacji w najbliższym otoczeniu rynkowym przedsiębiorstw, Jak również
przeprowadzenia wewnętrznych analiz kosztów i opłacalności produkcji,
-zwiększenia produkcji oraz sprzedaży wyrobów decydujących o kondycji finansowe]
przedsiębiorstw,
-skłonienie przedsiębiorstw do zaprzestania wytwarzania produktów nierentownych
-konieczność złożonego rozpoznania wzajemnie determinujących się zjawisk typu:
opłacalność produkcji (analiza progu rentowności), rynkowe perspektywy wyrobów (analiza
rynkowego cyklu życia), konsekwencje zaprzestania produkcji (restrukturyzacja
technologiczna, restrukturyzacja zatrudnienia).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)