To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
14.11.11 Inkulturacja wprowadził dopiero Jan Paweł II w adhortacji apostolskiej catechesi tradendae w 1979 roku. Inkulturacja ukazuje spotkanie religii z kultura, dialog ewangelii z kultura, dialog. Jest t to proces którego zadaniem jest przekształcanie wartości kulturowych, celem jest przyjęcie przez narody w pełni Ewangelicznego orędzia przy jednoczesnym zachowaniu wierności, autentycznym wartościom danej kultury. Przenikanie Chrześcijaństwa do danej kultury. Proces 3biegunowy: *miejscowej kultury(miejscowej wspólnoty) *Ewangelii (Jezusa Chrystusa) *oraz głosiciela Ewangelii (Kościół posyłający) Ewangelia za pośrednictwem głosiciela, wywiera wpływ na kulturę ludzi którzy przyjmują Słowo Boże. Akamodacja a inkulturacja. Obecnie dostrzega się wewnętrze ograniczenia terminu akomodacja. *skupia się na misjonarzach i misyjnym kontekście, kosztem lokalnych kultur i rodzących się kościołów, *cel to przystosowanie ewangelicznego przeslania do różnych kultur. *wg.L.Luzbetak'a cechowała ja nadmierna ostrożność, paternalizm, i nieufność co miejscowych kultur. Akomodacja pewnego rodzaju ustępstwo ze strony starszych Kościołów , a nie uznanie pełni praw Kościoła miejscowego Adaptacja chrześcijaństwa do miejscowej kultury- proces jednokierunkowy. (tabelka wd Luzbetak'a poszukać) Inkulturacja Proces ten powinien objąć cale życie: teologie, liturgie, zwyczaje i struktury społeczne Proces ewangelizacji oddziałuje na życie Kościoła powszechnego. Przyswajanie przez wspólnotę kościelną pozytywnych wartości określonej kultury. Zakładanie wspólnot chrześcijańskich nieuchronnie łączy się ze zmianami w rodzimych kulturach ewangelizowanych ludów. Są także obszary w których przyjęcie zasad inkulturyzacji prowadziłoby do niepożądanych skutków. Teolodzy zarówno pochodzenia europejskiego jak i afrykańskiego zwracają uwagę aby proces inkulturyzacji nie przerodził się w folklor. Inkulturyzacja jest dialogiem chrześcijaństwa, Ewangelii z kultura, z religia tradycyjna. Rola parafii w procesie inkulturacji Na jej poziomie dokonuje się oczekiwana synteza kultury i wiary. Z jednej strony jako zasadniczy element struktury kościelnej, jest przedmiotem inkulturacji Struktury kościelne, które są ścisłe związane z przekazywanym depozytem wiary są bowiem jedna z podstawowych dziedzin inkukturyzacji. Z 2 strony parafia jako chrześcijańska wspólnota wiernych, jest głównym sprawca czyli podmiotem inkulturacji Proces misyjny oparty tylko na przybyszach z zewnątrz na misjonarzach będzie tylko „przeszczepieniem a nie siewem” nowego Kościoła
(…)
… tylko na przybyszach z zewnątrz na misjonarzach będzie tylko „przeszczepieniem a nie siewem” nowego Kościoła
Ważna rola katechistów
28.11.11
Promocja ludzka - jednym z celów działalności misyjnej Kościoła jest integralny rozwój człowieka.
1.Termin promocja ludzka Pojawił się po raz 1 w dokumentach Soboru Watykańskiego II (Konstytucji duszpasterskiej o Kościele w świecie współczesnym)
Dawniej na oznaczenie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)