To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Aby uzyskać zwolnienie z egzaminu należy uzyskać z kolokwium ocenę co najmniej 4.0.
2. W terminie letnim (maj/czerwiec) będzie tylko jedno kolokwium (jeden termin) dla danego studenta. Pozostałe terminy odbędą się w sesji jesiennej (wrzesień). Proszę pamiętać, że jeżeli ktoś w ogóle nie uzyska zaliczenia, wówczas nie będzie miał możliwości pisania egzaminu w czerwcu.
19. Do 100 elementowej tablicy (10x10) należy wpisać liczby losowe z przedziału
Aby uzyskać zaliczenie należy otrzymać ocenę pozytywną z kolokwium zaliczeniowego. Zasady zaliczenia i zwolnienia z egzaminu:
Aby uzyskać zwolnienie z egzaminu należy uzyskać z kolokwium ocenę co najmniej 4.0.
W terminie letnim (maj/czerwiec) będzie tylko jedno kolokwium (jeden termin) dla danego studenta. Pozostałe terminy odbędą się w sesji jesiennej (wrzesień). Proszę pamiętać, że jeżeli ktoś w ogóle nie uzyska zaliczenia, wówczas nie będzie miał możliwości pisania egzaminu w czerwcu.
Grupa dostanie zadania prezentowane niżej, w identycznej postaci. Należy je dokładnie i poprawnie przerobić.
Na kolokwium każdy dostanie inny zestaw zadań.
Kolokwium będzie pisane na kartkach.
Na ocenę danego zadania mają wpływ także teoretycznie drobne błędy, jak: brak deklaracji zmiennych, niepoprawne formalnie schematy blokowe (dobre koncepcyjnie, ale z niepoprawnie użytymi strzałkami, symbolami, brakiem grotów, brakiem znaków początku i końca algorytmu itp.), brak wcięć dla pętli oraz instrukcji warunkowych itp.
Zadania podzielone są na trzy grupy. Każdy student otrzyma jedno zadanie z każdej grupy, punktowane w przedziale <0;1> p.
Zadanie zrobione poprawnie koncepcyjnie (nie uwzględniając bardzo drobnych błędów, jak np. nie napisania jednego nawiasu, grotu strzałki, wcięcia itd.) daje 0.7 punktu. Ten akapit proszę traktować bardzo poważnie: Zgodnie z §15 p.6 Regulaminu Studiów AGH, "Jeżeli w trakcie procedury zaliczania prowadzący stwierdzi niesamodzielność pracy studenta lub korzystanie przez niego z niedozwolonych materiałów, student otrzymuje ocenę niedostateczną z tego zaliczenia". Uzyskanie w ten sposób oceny 2.0 oznacza także wpisanie jej do indeksu.
Od połowy maja, nie będzie możliwości dodatkowych konsultacji.
Poniżej przedstawiam zadania podzielone na trzy grupy.I. Procedury Danych jest 30 całkowitych liczb pseudolosowych z przedziału <-3; 10>. Policz, ile liczb parzystych jest większych od 5.
Danych jest 50 rzeczywistych pseudolosowych z przedziału <1; 10). Policz, jaka jest średnia liczb, których wartość mieści się w przedziale <3; 7>
W wektorze danych jest 100 kolejnych parzystych liczb całkowitych, począwszy od 20. Podaj ile spośród nich jest mniejszych od 70% średniej liczb podzielnych przez 5.
W tablicy 10x5 znajdują się kolejne losowe liczby rzeczywiste z przedziału <0; 1). Podaj, w której kolumnie oraz wierszu jest największa wartość (maksimum).
Podaj w ilu krokach można obliczyć przybliżoną do 4 miejsca po przecinku wartość liczby pi. Zastosuj wzór Leibniza.
W tablicy 10x5 zawarto całkowite liczby losowe z przedziału <1; 20>. Podaj, ile jest liczb parzystych oraz ile jest liczb niepodzielnych przez 5.
Podaj w ilu krokach można wygenerować trzy różne, całkowite liczby losowe.
(…)
… liczb 1 do 10 (wymiar tablicy 10x10).
Rzut monetą. Oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo wylosowania reszki oraz orła (na 100 000 prób).
Rzut monetą. Ile potrzeba rzutów, aby żadne z prawdopodobieństw nie różniło się więcej niż 0.03 od "docelowego" 0.5?
W tablicy 10x10 znajdują się kolejne losowe liczby rzeczywiste z przedziału <0; 1). Podaj, w której kolumnie oraz wierszu jest największa wartość…
… M (10x10).
Narysować schemat blokowy do sumowania kolejnych 20 liczb naturalnych (uwaga! w niektórych zadaniach nie stosujemy zarówno tablic, jak i komórek arkusza; wykorzystujemy tylko zmienne sterujące pętlami).
Narysować schemat blokowy do obliczania średniej kolejnych 20 parzystych liczb naturalnych (uwaga! w niektórych zadaniach nie stosujemy zarówno tablic, jak i komórek arkusza…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)