Implikacje marketingowe - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1680
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Implikacje marketingowe - wykład - strona 1 Implikacje marketingowe - wykład - strona 2 Implikacje marketingowe - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Psychologia konsumenta dr Aleksandra Burgiel
Wykład 3
Implikacje marketingowe - główne wnioski
Komunikaty przedsiębiorstwa i jego oferta nie muszą być postrzegane tak, jak sobie to wyobraża ten, kto je przygotował. Nie wystarczy opracowanie „poprawnej” reklamy - trzeba sprawdzić, jak jest postrzegana i interpretowana, także z uwzględnieniem dodatkowych czynników, które mogą wpłynąć na jej odbiór, w tym kontekstu i innych bodźców.
Postrzeganie wybiórcze
Dociera do nas taki ogrom informacji z różnych źródeł i na różny temat, że przyjęcie i interpretacja ich wszystkich są niemożliwe. Nikt nie ma tyle czasu, ani siły, aby oceniać każdy przekaz lub poświęcić mu trochę uwagi. Człowiek dokonuje selekcji bodźców, które dostrzeże, uwzględni i zinterpretuje. Informacje, które „nie mieszczą się nam w głowie”, są w pewnym sensie odrzucane, bagatelizowane, brane pod uwagę w znacznie mniejszym stopniu i słabiej interpretowane. Znaczna część tej selekcji dokonuje się automatycznie, ponieważ nowe elementy układanki dopasowywane są do starych (już istniejących w umyśle) elementów. Wpływ wybiórczego postrzegania na zachowania nabywców
à Obraz gatunku opiera się często na spostrze-żeniach konsumentów dotyczących drugo-rzędnych (mniej istotnych) cech produktu, a to właśnie ten obraz rzutuje na decyzję zakupu, a nawet lojalność w stosunku do wyrobu. Żółty kolor skóry kurczaka dla wielu konsumentów oznacza świeżość, zdrowie, soczystość (wielu producentów stosuje specjalną dietę, np. karmią kurczaki kukurydzą i płatkami nagietka, żeby nadać im taki kolor i przyciągnąć uwagę nabywców w sklepie)
Postrzeganie produktu przez pryzmat opakowania:
Opakowanie z folii przyciąga wzrok i zwiększa atrakcyjność wyrobu, ponieważ dodaje mu prestiżu i zwiększa jego wartość w oczach klienta
Smak takich samych chipsów był odmiennie oceniany zależnie od opakowania, w jakim były te chipsy (opakowanie plastikowe vs papierowe)
Krem do twarzy w opakowaniu z 2 kółkami i 2 trójkątami (80% kobiet wybrało krem w opakowaniu z kółkami, bo uznały, że jest wyższej jakości)
PROCESY UCZENIA SIĘ I ZAPAMIĘTYWANIA I ICH ROLA W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
Pamięć
Konieczność przetwarzania ciągle napływających informacji wymaga posiadania przez nas zdolności do jej magazynowania. Zdolność tę określa się jako PAMIĘĆ. Jest to właściwość organizmu, polegająca na gromadzeniu i przechowywaniu ubiegłego doświadczenia oraz wykorzystywaniu go w różnych sytuacjach. pamięć obejmuje nie tylko to, co odbieramy z zewnątrz, ale także nasze doznania ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz