Historia rozwoju etykiety

Nasza ocena:

3
Pobrań: 812
Wyświetleń: 2457
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Historia rozwoju etykiety - strona 1 Historia rozwoju etykiety - strona 2 Historia rozwoju etykiety - strona 3

Fragment notatki:


Historia rozwoju etykiety
Początki Pisane ręcznie - do rozpoznawania produktów - przeważnie tam, gdzie należało ochronić się przed przykrymi skutkami pomyłek - FARMACJA ( producenci leków), PRODUKCJA TKANIN
Sygnatury na zwykłych paskach papieru, przymocowane do szyjek butelek albo do słoja za pomocą sznurka. Wiek XVII Kolorowanie ręcznie etykiet - zwykle według wcześniej przygotowanych szablonów (luksus)
Wiek XVIII
Etykiety z zaprojektowanymi sygnaturami dla leków i na bele tkanin zaczęto drukować na kawałkach materiału (sygnatury wycinane pojedynczo przez sprzedawców i przytwierdzane do poszczególnych towarów)
Wiek XVIII Pierwsze etykiety na butelki z winem. Wynalazek litografii (1797/1798) - Alois Senefelder oraz udoskonalenie maszyn drukarskich przez L.N. Roberta w 1799 roku. Około 1830 roku Powszechnie stosowane dla oznaczania wielu produktów w handlu. W pierwszej połowie XIX wieku Przeprowadzono we Francji pierwsze próby konserwowania produktów. Mięso, warzywa i owoce zabezpieczano w hermetycznych pojemnikach szklanych. Trochę historii z innej beczki…
Historia puszki 1795 - Napoleon ogłasza konkurs - 12 tys. franków na metodę konserwowania żywności dla armii
1810 - Nagrodę wygrywa Nicolas Appert, wymyślając metodę sterylizacji
1810 - Anglik, Peter Durand otrzymuje patent od króla Jerzego III na pomysł metalowej puszki pokrytej wewnątrz cynkiem; W tym czasie najlepszy rzemieślnik osiągał produktywność 60 puszek/dzień
W latach 50-tych XIX wieku Odkryto mechaniczny sposób produkcji puszek konserwowych. Bardzo chłonnym rynkiem zbytu dla takich produktów stała się armia. Wszystkie rodzaje owoców i warzyw sprzedawane były w puszkach - nasiliła się konieczność opatrywania wszystkich puszek stosownymi etykietami. Producenci zrozumieli, że atrakcyjna etykieta lub charakterystyczny pojemnik mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Od połowy XIX wieku Rozwój kilkubarwnego druku i dalszy wzrost produkcji drukowanych etykiet dla wielu różnych dziedzin życia Przykłady klasycznych etykiet i opakowań z tego okresu - na produktach sławnych firm:
Colman (musztardy), Campbell (zupy), Quaker (płatki owsiane) Kellog's (płatki kukurydziane). Musztarda Colmana
Opakowanie słynnej musztardy Colmana (produkowanej przez firmę J&J. Colman, powstałą w 1823 roku w Norwich) - zaprojektowane około

(…)

… Pemberton, farmaceuta z Atlanty w stanie Georgia, opracował recepturę Coca-Coli, 1887 rok - aptekarz Willis Venables zmieszał syrop Coca-Coli z gazowaną wodą. Początkowo Coca-Cola sprzedawana głównie w budkach z wodą sodową, 1894 rozlewanie do butelek - początek etykiety Ręcznie pisany znak towarowy Coca-Coli - pomysł księgowego Pembertona
Pierwsza butelka
Muzeum Coca Coli w Las Vegas
Coca-Cola po raz…

Etykiety termokurczliwe (shrink sleeve labels) to etykiety powstające w wyniku zadruku rękawa z folii, która pod wpływem ciepła ulega skurczeniu na całej swojej powierzchni. Do produkcji takich etykiet, stosownie do potrzeb, używa się różnych materiałów, m.in. PVC (polichlorek winylu), PET-G (politereftalan etylenowy z glikolem) czy OPS (polistyren), charakteryzujących się zróżnicowanym stopniem…
…, godła i symbole, sceny historyczne i kostiumowe. Drugi kierunek - motywy związane z przedstawieniami natury;
Na etykietach ujrzeć można widoki winnic, motywy winnej latorośli, rośliny, kwiaty i rozległe, urokliwe pejzaże. Ponadto - zwierzęta - szczególnie te, które karmią się winnymi gronami: kosy, drozdy, lisy, borsuki i łasice, ale także zwierzęta heraldyczne - takie jak: lwy, gryfy, barany. Pierwszy kierunek
Drugi kierunek
Oba kierunki
Bardzo popularnym tematem są także pory roku, powiązane z przedstawieniami prac, wykonywanych przy uprawie w winnicach. Zobrazowaniu idei harmonii w przyrodzie służą ilustracje przedstawiające znaki zodiaku. Winnice produkujące wino lepszej klasy, dbają o wyróżnianie własnych wyrobów poprzez etykiety celowo proste, jasne i starannie zaprojektowane pod względem…
…;
często dyskretne, ale i łatwo dostrzegalne poprzez użycie odpowiednich kolorów i poprzez wyróżniającą je fakturę. Etykiety drukowane na tkaninach - np. techniką sitodruku.
Samoprzylepne etykiety jedwabne - na powierzchniach tkanin nie związanych z przemysłem odzieżowym.
Etykiety na pudełkach zapałek Pierwsza polowa XIX wieku - zapałki sprzedawane w wiązkach albo w cienkich drewnianych pudełkach. Forma…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz