Drugi plik to referat składający się z 15 stron, którego tematem przewodnim jest reklama.
Prace przygotowane były na przedmiot asystowanie prowadzony w Szkole Policealnej teb edukacja.
Reklama
SPIS TREŚCI HISTORIA REKLAMY ………………………………………………………………………2
Wstęp ……………………………………………………………………………………...2
Geneza reklamy ………………………………………………………………………...…2
1. Era przedmarketingowa …………………………………………………………………….3
2. Era informacji masowej - druk ……………………………………………………………..3
3. Era badań - wiek XX ………………………………………………………………………..5
PODSTAWOWE POJĘCIA ZWIĄZANE Z REKLAMĄ…………………………………….8
Co to jest reklama? ………………………………………………………………………...8
Reklama a marketing………………………………………………………………………8
Cele reklamy ……….……………………………………………………………………...9
Zasady reklamy…………………………………………………………………………...11
Czy reklama jest zawsze potrzebna?...................................................................................11
BIBLIOGRAFIA…………………………………………………………………………..…14
HISTORIA REKLAMY
Wstęp
Historia reklamy sięga początków wymiany towarowej, a więc czasów prehistorycznych. Babilońska tabliczka gliniana z około 3000 roku p.n.e. zawiera informacje o usługach oferowanych przez sprzedawcę maści, pisarza oraz szewca. Wydobyte z ruin Teb papirusy pokazują, że starożytni Egipcjanie zapisywali podobnej treści wiadomości reklamowe, wykorzystując ten właśnie nośnik informacji. Grecy polegali na heroldach i towarzyszących im często muzykach, którzy wyśpiewywali obwieszczenia informujące o przybyciu statków z winem, przyprawami itp. Instytucja herolda przyjęła się w wielu państwach europejskich. W rzymskich Pompejach znajdowano kamienne lub terakotowe szyldy reklamujące towary oferowane przez sklepy (wizerunek krowy w mleczarni, szynek u rzeźnika czy buta u szewca) oraz szyldy malowane na ścianach budynków. Reklama zewnętrzna była również charakterystyczna dla europejskich gospod i zakładów usługowych. Miejscy gońcy i wywieszki na gospodach były najlepszym sposobem informowania o produkcie społeczeństw w większości niepiśmiennych.Taka forma reklamy przetrwała do połowy XVIII wieku. Około 1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową
Korzeni współczesnej reklamy należy szukać w Stanach Zjednoczonych w końcu XIX i początkach XX wieku.
(…)
… kilka dziesięcioleci po wojnie secesyjnej najbardziej wpływowe medium.. Różnego typu grupy religijne wydawały własne pisma, niekiedy o nakładzie ponad 1000 egzemplarzy, a największe sięgały swymi nakładami liczby 400 tysięcy. Publikacje religijne spotkały się z dużym oddźwiękiem wśród czytelników, co poskutkowało tym, iż producenci środków medycznych zamieszczali licznie reklamy preparatów medycznych. Czasopisma…
… w Ameryce lat trzydziestych. Wtedy zostały zapoczątkowane trzy drogi rozwoju reklamy, znacząco oddziaływujące do dzisiaj: Głównym ogólnokrajowym nośnikiem reklamy stało się radio. Pierwsza reklama radiowa została nadana w 1922 roku. Była to reklama apartamentów. U progu lat 30 działało w Stanach Zjednoczonych 612 stacji nadawczych i 12 milionów odbiorników, zaś wkraczając w lata czterdzieste kraj miał 814…
… powiadamiania przechodniów o sobie za pomocą szyldów malowanych na ścianach. Historia później zweryfikowała ten typ reklamy jako najtrwalszy. Po upadku Cesarstwa Rzymskiego reklama zewnętrzna zdobiła europejskie gospody w XVII i XVIII wieku, co było szczególnie przydatne ze względu na powszechny analfabetyzm. Chcąc ułatwić rozpoznawanie swych lokali właściciele sporządzali przykuwające uwagę godła…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)