higiena a reklama

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1582
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
higiena a reklama - strona 1

Fragment notatki:



Drugi plik to referat składający się z 15 stron, którego tematem przewodnim jest reklama.

Prace przygotowane były na przedmiot asystowanie prowadzony w Szkole Policealnej teb edukacja.

Reklama
SPIS TREŚCI HISTORIA REKLAMY ………………………………………………………………………2
Wstęp ……………………………………………………………………………………...2
Geneza reklamy ………………………………………………………………………...…2
1. Era przedmarketingowa …………………………………………………………………….3
2. Era informacji masowej - druk ……………………………………………………………..3
3. Era badań - wiek XX ………………………………………………………………………..5
PODSTAWOWE POJĘCIA ZWIĄZANE Z REKLAMĄ…………………………………….8
Co to jest reklama? ………………………………………………………………………...8
Reklama a marketing………………………………………………………………………8
Cele reklamy ……….……………………………………………………………………...9
Zasady reklamy…………………………………………………………………………...11
Czy reklama jest zawsze potrzebna?...................................................................................11
BIBLIOGRAFIA…………………………………………………………………………..…14
HISTORIA REKLAMY
Wstęp
Historia reklamy sięga początków wymiany towarowej, a więc czasów prehistorycznych. Babilońska tabliczka gliniana z około 3000 roku p.n.e. zawiera informacje o usługach oferowanych przez sprzedawcę maści, pisarza oraz szewca. Wydobyte z ruin Teb papirusy pokazują, że starożytni Egipcjanie zapisywali podobnej treści wiadomości reklamowe, wykorzystując ten właśnie nośnik informacji. Grecy polegali na heroldach i towarzyszących im często muzykach, którzy wyśpiewywali obwieszczenia informujące o przybyciu statków z winem, przyprawami itp. Instytucja herolda przyjęła się w wielu państwach europejskich. W rzymskich Pompejach znajdowano kamienne lub terakotowe szyldy reklamujące towary oferowane przez sklepy (wizerunek krowy w mleczarni, szynek u rzeźnika czy buta u szewca) oraz szyldy malowane na ścianach budynków. Reklama zewnętrzna była również charakterystyczna dla europejskich gospod i zakładów usługowych. Miejscy gońcy i wywieszki na gospodach były najlepszym sposobem informowania o produkcie społeczeństw w większości niepiśmiennych.Taka forma reklamy przetrwała do połowy XVIII wieku. Około 1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową
Korzeni współczesnej reklamy należy szukać w Stanach Zjednoczonych w końcu XIX i początkach XX wieku.

(…)

… kilka dziesięcioleci po wojnie secesyjnej najbardziej wpływowe medium.. Różnego typu grupy religijne wydawały własne pisma, niekiedy o nakładzie ponad 1000 egzemplarzy, a największe sięgały swymi nakładami liczby 400 tysięcy. Publikacje religijne spotkały się z dużym oddźwiękiem wśród czytelników, co poskutkowało tym, iż producenci środków medycznych zamieszczali licznie reklamy preparatów medycznych. Czasopisma…
… w Ameryce lat trzydziestych. Wtedy zostały zapoczątkowane trzy drogi rozwoju reklamy, znacząco oddziaływujące do dzisiaj: Głównym ogólnokrajowym nośnikiem reklamy stało się radio. Pierwsza reklama radiowa została nadana w 1922 roku. Była to reklama apartamentów. U progu lat 30 działało w Stanach Zjednoczonych 612 stacji nadawczych i 12 milionów odbiorników, zaś wkraczając w lata czterdzieste kraj miał 814…
… powiadamiania przechodniów o sobie za pomocą szyldów malowanych na ścianach.  Historia później zweryfikowała ten typ reklamy jako najtrwalszy. Po upadku Cesarstwa Rzymskiego reklama zewnętrzna zdobiła europejskie gospody w XVII i XVIII wieku, co było szczególnie przydatne ze względu na powszechny analfabetyzm. Chcąc ułatwić rozpoznawanie swych lokali właściciele sporządzali przykuwające uwagę godła…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz