HANGARY LOTNICZE

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
HANGARY LOTNICZE - strona 1 HANGARY LOTNICZE - strona 2

Fragment notatki:

HANGARY LOTNICZE:
Rozpiętość rzędu 50m (głębokość nie mniejsza). Kiedyś hangary były ramowe, łukowe. Teraz łukowe dla większych rozpiętości.
Bramy segmentowe - kolejne segmenty wchodzą jedne w drugie. Brama jeździ po torowisku. Brama nie wisi na górnym torze, przemieszcza się po dolnym.
Niekorzystne obc. Wiatrem:
Rozwiązanie: Bramy muszą schować się w przestrzenny słup. Dźwigar jest rozbudowany bo jest podporą. Żeby nie wyst. Blokada bram to trzeba zapewnić sztywność. Musimy zapewnić sztywność w pionie jak również na parcie wiatru dla bramy otwartej i zamkniętej. Najniebezpieczniejsza sytuacja gdy brama jest zamknięta. Sztywność taka aby zapewnić w poziomie nie większe niż graniczne przemieszczenie.
Hangary projektowane są indywidualnie. Nie spotyka się takich samych.
W hangarach spotyka się inne zagadnienia niż w przypadku hal.
Obc. które zjawia się w hangarze po otwarciu bram sumuje się co do wart. Bezwzględnej Gdy wiatr daje odciążenie nie uwzględniamy wiatru.
Pas górny dźwigara głownego jest ściskany.
Dł. wyboczeniowa między płatwiami
W pasie dolnym dźwigara który wcześniej był rozciągany wyst. siły ściskające (małe) - w wyniki obciążenia. W pasie dolnym nie mamy płatwi.
Odwodnienie konstrukcji dachu.
Trudno uzyskać aby spadek był jednokierunkowy.
Jeżeli przyjmiemy wys. Bramy do 15m wys. dźwigara 4-5m.
Kratownice w kierunku podłużnym 8-10m.
Zjawia się problem worka śnieżnego na odległości równej podwójnej różnicy wys. między poziomem dźwigara głównego a niższego powstaje worek śnieżny. Zasięg worka = podwójnej różnicy wys. między odpowiednimi konstrukcjami.
Strzałkę przeciwugięcia projektujemy na: 100% obc. stałych; 50% obc. zmiennych.
Kratownica przestrzenna w dowolnym systemie bądź niekoniecznie znany ukł. przestrzenny ale z takim ukł. prętów, że można traktować jako kratownicę przestrzenną.
Dodatkowa trudność - faza montażu konstrukcji:
- w stanie eksploatacji
- z bramą otwartą
- z bramą zamkniętą
- sposób montażu - elementy wymiarowane na sposób montażu
- jak nie chcemy zmieniać elementów to musimy zdecydować się na konkretny system lub stosować elementy tymczasowe.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz