To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dobra organizacja to podstawa sukcesu-o tym nie trzeba chyba nikogo przekonywać. We
wszystkich przypadkach, procedury są bardzo podobne.
Grupa 1. Planowanie wstępne
Jest to prawdopodobnie najważniejsza faza w całym projekcie. Jej istotą jest określenie co ma
być zrobione i kiedy ma być zrobione. Na tym etapie badamy wykonalność projektu we
wszystkich fazach. W ten sposób tworzymy środowisko dla jego realizacji. Główne
realizowane na tym etapie zadania to:
-określenie głównych etapów i zadań związanych z realizacją projektu
-ustalenie terminów odniesienia(opisujących planowaną realizację poszczególnych etapów i
zadań projektu)
-ocena wykonalności
Grupa 2. Planowanie szczegółowe
W tej fazie następuje dogłębna analiza i planowanie poszczególnych zadań, zasobów i
wymagań czasowych, jak również oczekiwanych efektów.
Główne, realizowane na tym etapie zadania to:
-opracowanie szczegółowych procedur realizacyjnych, określających sposób wykonania
poszczególnych zadań
-szczegółowe opracowanie harmonogramów i wykorzystania zarówno ludzkich jak i
materialnych zasobów
-oszacowanie kosztów
Grupa 3. Implementacja, nadzór i kontrola realizacji projektu
Określone osoby lub zespoły wprowadzają w życie plan, nadzorują jego wykonanie i
rozliczają poszczególne zadania(etapy), dokonując niezbędnych poprawek. Główne
realizowane na tym etapie zadania to:
-nadzór i kontrola realizacji zadań
-adaptacja projektu do rzeczywistych warunków realizacji
Grupa 5. Realizacja projektu
Realizacja projektu obejmuje:
-realizację opracowanych wcześniej harmonogramów
-kontrolę jakości
-zarządzanie wykorzystaniem zasobów
-modyfikację istniejącego harmonogramu w celu dostosowania go do rzeczywistych
warunków realizacji projektu.
Grupa 6. Prace końcowe
Prace gwarantujące prawidłowe zamknięcie i prezentację(m.in. przyszłym użytkownikom),
zakończonego projektu. Główne realizowane na tym etapie zadania to:
-opracowanie i prezentacja raportu końcowego
-rozliczenie przydzielonych środków
-udostępnienie materiałów dla potrzeb szkoleniowych i historycznych
Stopień złożoności projektów może być bardzo szeroki, od prostych do bardzo złożonychzawierających sprzężonych ze sobą w podprojekty, też o różnym stopniu złożoności. Mimo
podobnych, w ogólnym zarysie, procedur każdy projekt wymaga indywidualnego
potraktowania.
Te same proste procedury znajdują zastosowanie przy bardziej złożonych projektach, takich
jak np. projekty korporacyjne.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)