To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
GŁÓWNE CZYNNIKI PROCESÓW GLOBALIZACJI SEKTORÓW potrzeby klientów - polityka wolnego handlu
globalny popyt - normy techniczne
globalna dystrybucja - jednolita segmentacja
marketing m/narodowy wymiany handlowej
- liberalizacja przepisów
czynniki rynkowe czynniki polityczne
czynniki kosztowe procesy czynniki konkurencyjne
. globalizacji - globalne korzyści skali - eksport i import
efekty doświadczenia - m/narodowa obniżka kosztów transportu współzależność gosp.
wzrost kosztów B + R - wielonarodowi konkurenci
zróżnicowanie kosztowe krajów - globalizacja konkurencji
Na każdym rynku pojawiają się konkurenci lokalni.
" WYMIARY " GLOBALIZACJI obecność na rynku
rozmiary oferty produkcji i usług (duża skala produkcji)
umiejscowienie w łańcuchu wartości
marketing (trzeba uwzględnić zróżnicowane potrzeby różnych rynków)
posunięcia konkurencyjne (konieczność prowadzenia globalnej analizy strategicznej)
STRATEGIE NA RYNKU GLOBALNYM Strategia koncentracji Podstawowe ogniwo łańcucha wytwarzania jest usytuowane w jednym miejscu.
Zalety: - możliwość perfekcyjnego wytwarzania
- efekt skali
- koncentracja środków na B + R
Klasyczny przykład to firm LEGO.
2) Strategia rozproszenia Działalność jest rozproszona, produkty wytwarzane w różnych rejonach świata. Stosowana kiedy np. jest zróżnicowanie kosztowe krajów, kiedy są bariery celne.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)