Jedno z zadań będzie dotyczyć algebraicznego udowodnienia jakiegoś wzoru, drugie - udowodnienia jakiegoś twierdzenia w formie geometrycznej (za pomocą rysunku), a trzecie zadanie będzie opisowe (tu prof. Beluch zastrzegł, że przy zad. opisowym nie piszemy wszystko co wiemy na temat geodezji tylko w podpunktach, konkretnie wyjaśnić dany problem/procedurę)
Profesor mówił to naszej grupie na praktykach. Podał przykład, że jedno z zadań może dotyczyć udowodnienia jakiegoś wzoru z geodezji za pomocą twierdzeń matematycznych albo że trzeba będzie wyjaśnić jakiś problem za pomocą rysunków. No i wspomniał, że jedno z zadań będzie opisowe.
Dalmierz (stałe dalmierza), pomiary wysokościowe, niwelator sprawdzenie i rektyfikacja niwelatorów kompensatorowych, Zasady niwelacji geometrycznej, Błędy systematyczne kompensatora, Osnowa wysokościowa, Elementy konstrukcyjne sieci wysokościowej.
1. Pomierzone są odległości (te do rzędnych i odciętych), dane wsp. punktów 10 11 20 21. podaj wzory jak obliczyć pole działki 1-2-3-4 2. Dane są współrzędne punktów 10, 11, 12 oraz odległości d11, d1 i kąty [alfa]1 i [alfa]11. Podaj wzory jak obliczyć współrzędne punktu 1. 3.Podaj wzory: jak obliczyć wysokość reperu W i jakiś błąd Zadania z roku 2008: 1. Wyprowadzić wzór na średni błąd średniej arytmetycznej 2. Obliczyć współrzędne punktu P, mając nawiązanie do punktów A i B (b. jest niedostępny do pomiaru obległości (wieża kościelna)), (wciącie w bok) 3. Interpolacja metodą prostych przecinających się w jednym punkcie i okręgów współśrodkowych. Wady i zalety tej metody. (Wada wg. Belucha: "niszczenie arkusza mapy" ) II termin: 1. Sieci modularne. Definicja modułu 2. Obliczyć współrzędne punktu P mając dane dane punkty osnowy szczegółowej A, B, C, D. Z punktu B pomierzono metodą kierunkową punkty A, C, D, P. Zmierzono także kąt BCP. 3. Podaj błędy systematyczne wynikające z działania kompensatora w niwelatorze. III terminu niestety nie pamiętam, ścigajcie innych z II roku. Jak widać pytania był "selekcyjne", notatki z wykładów + magiczne kserówki okazały się być krynicą wiedzy. Beluch mówiąc o braku zadań obliczeniowych na 100% miał na myśli to, że nie będzie konkretnych wartości, a tylko będzie operowanie na wzorach. W 3 zadania wyłącznie opisowe (zwłaszcza na 5.0) nie wierzę. Ja serdecznie polecam komisa, miła atmosfera, fajne oceny (3.5 zdobyłem, a legenda mówi o jakimś geniuszu z 4.0). Spojrzeć Beluchowi w oczy odpowiadając na pytanie - bezcenne Komis był jakoś w 2. tygodniu października. Wchodzisz do sali, losujesz sobie karteczkę, na niej masz 3 pytania do opracowania. Opracowujesz je ładnie na A4 (jest na to jakieś 10-15 minut), w tym czasie komisja (Beluch + 2 ćwiczeniowców) magluje innego delikwenta. Gdy przychodzi twoja kolej siadasz koło nich, wyrażasz żal za własne nieuctwo, mocne postanowienie poprawy, następnie prezentujesz te swoje opracowane odpowiedzi. Czasem jak widzą, że masz dobrze opracowane pytania, to nawet o nie nie pytają (miałem tak z dwoma), a jak czegoś nie rozumieją, albo jest za mało to dopytują. Jak skończą, to mówią "dziękujemy" i wychodzisz z sali. Wyniki są po zakończeniu danej tury. U nas komis trwał bodajże 3 dni, 1. dnia była jedna tura, a w ciągu kolejnych dwóch po dwie: przed południem i po południu. Ogólnie jest całkiem przyjemnie, ćwiczeniowcy są raczej pozytywnie nastawieni. Poza tym tylko na komisie masz zapewnione takie atrakcje jak uścisk dłoni prof. Belucha podczas wręczania indeksu z oceną
(…)
… na praktykach. Podał przykład, że jedno z zadań może dotyczyć udowodnienia jakiegoś wzoru z geodezji za pomocą twierdzeń matematycznych albo że trzeba będzie wyjaśnić jakiś problem za pomocą rysunków. No i wspomniał, że jedno z zadań będzie opisowe.
Dalmierz (stałe dalmierza), pomiary wysokościowe, niwelator sprawdzenie i rektyfikacja niwelatorów kompensatorowych, Zasady niwelacji geometrycznej, Błędy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)