Funkcje dystrybucji a). funkcje przedtransakcyjne - zbieranie i przekazywanie informacji rynkowych,
- promocja produktów i firm( oklejony samochód dostawczy reklamą produktu),
- poszukiwanie i zgłaszanie ofert kupna, sprzedaży ,
- nawiązywanie kontaktów handlowych,
- negocjowanie warunków umów stanowiących podstawy prawne dla przepływu własności do przemiennych produktów.
Głównym celem tych funkcji jest koordynacja podaży z popytem na dany produkt dzięki zapewnieniu przepustności kanałów dystrybucji
b). funkcje związane z realizacją transakcji kupna- sprzedaży obejmują (transakcyjne): -obsługa zamówień,
-transport,
-użytkowanie magazynów,
-utrzymanie zapasów,
-przerób handlowy,
- przekształcanie asortymentu produkcyjnego w asortyment handlowy,
-przekazywanie produktów pośrednikom i nabywcom finalnym,
-przekazywanie należności,
- przyjmowanie ryzyka
Dzięki tym czynnościom następuje fizyczny przepływ produktów od wytwórcy do nabywcy, czyli dystrybucja fizyczna lub logistyka dystrybucyjna.
c). funkcje potransakcyjne: -realizacja praw z tytułów rękojmi i gwarancji, ( RĘKOJMIA- gwarancja, sprzedawca udziela ją klientowi, czyli zapewnia o wysokiej jakości, a gdy problem to pomaga klientowi)
- świadomie nabywcom różnorodnych usług instalacyjnych, naprawczych, dostawczych,
- badanie stopnia zadowolenia nabywców z dokonanych zakupów,
- gromadzenie informacji o oczekiwanych przez klientów formach i standardach obsługi,
- badanie przyczyn utraty klientów.
Głównym ich celem jest utrzymywanie kontaktów z nabywcami, zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań oraz wpływanie na ich lojalność.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)