FRANCHISING Franczyza to długoterminowe, odpłatne udzielenie franczyzobiorcy pozwolenia, licencji, zgody na oferowanie produktów lub świadczenie usług w imieniu franczyzodawcy oraz używanie jego nazwy handlowej, znaku towarowego, logo firmy, a także stosowanie przyjętych przez niego cen produktów.
Franchising jest długoterminową umową pomiędzy właścicielem marki a korzystającym, w której to umowie franczyzodawca wyraża pozwolenie na używanie przez franczyzobiorcę znaku towarowego oraz marki firmy na potrzeby prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zamian za bezpośrednie lub pośrednie wynagrodzenie pieniężne. Strony franchisingu FRANCZYZODAWCA, czyli właściciel : -marki, pod którą biznes jest prowadzony
-pomysłu na biznes i wiedzy, jak go prowadzić, czyli know-how FRANCZYZOBIORCA: - użytkownik pomysłu biznesowego i marki Franczyzodawcy, nabywający odpłatnie od Franczyzodawcy prawo do posługiwania się jego pomysłem na biznes i działania pod jego marką.
Przedmiotem franchisingu jest koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej według ściśle określonych procedur i zasad. Franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy niezbędne do prowadzenia franczyzy prawa do korzystania ze znaku firmowego, know-how, technologii oraz produkcji lub handlu. Otrzymuje on także jednolite wyposażenie, dekoracje lokali oraz pomoc handlową lub techniczną.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)